۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

ساکنان کنونی کاخ سفید هم‌چون دولت اوباما چاره‌ای جز این ندارند که دست از خصومت، زیاده‌خواهی و فشارهای ناجوانمردانه بردارند، در واقع روزی خواهد رسید که متوجه می‌شوند برتری نسبت به دولت ایران ندارند.

محمدحسن آصفری *

هرچند ترامپ صحبت از مذاکره بدون پیش شرط با ایران کرد و بعد از آن هم رسانه های غربی درباره وقوع جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا تحلیل های مختلفی ارائه دادند اما رهبرانقلاب فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کردم».

آمریکا خیلی وقت است به قدرت ملت ایران پی برده است. اگر از این قدرت اطلاع نداشت، قطعا تا به امروز دست به اقدامات دیگری می زد. مقامات کاخ سفید متوجه شدند ملت ایران زیر بار زور نمی رود و هیچ گاه متأثر از فشار و زیاده خواهی تن به سازش نمی دهد. ایران کشوری با ملت مقاوم و توانمند است که استراتژی حسین بن علی (ع) را دنبال می کند.

ساکنان کنونی کاخ سفید همچون دولت اوباما چاره ای جز این ندارند که دست از خصومت، زیاده خواهی و فشارهای ناجوانمردانه بردارند، در واقع روزی خواهد رسید که متوجه می شوند برتری نسبت به دولت ایران ندارند. ایران اگر قرار بود زیر با فشارها و زورگویی های آمریکا قد خم کند 40 سال مقاومت نمی کرد. استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار است.

مردم ایران همان مردم سال 58 هستند که جاسوس‌خانه آمریکا را در تهران تسخیر کرد و آمریکایی ها هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند. پیام سخنان اخیر مقام معظم رهبری به دولت آمریکا این بود که از زیاده خواهی و فشار دست بردارند و به جای سیاه نمایی و دروغ پردازی درباره اوضاع داخل ایران، در چارچوب توافقات، پروتکل ها و توافق نامه های بین المللی عمل و با اتخاذ رفتار و رویکرد درست اشتباهات گذشته خود را جبران کنند.

البته سخنان رهبر انقلاب یک پیام هم به داخل کشور داشت و آن اینکه مذاکره ای تحت عنوان نرمش قهرمانانه انجام شد اما غرب مطابق تعهدش عمل نکرد، در حالیکه قرار بود تحریم ها را بردارند و حالا باید تاوانش را باید ملت ایران دهند. این تجربه نشان داد تا زمانی که آمریکایی ها از جایگاه برابر با ایران سخن نگویند مذاکره ای بین آنها و ایران شکل نخواهد گرفت.

* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =