توسعه نیازمند مشارکت اجتماعی نخبگان است

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: کناره گیری از عرصه سیاسی و نافرمانی مدنی باید به عنوان یک تهدید اجتماعی بیان گردد و نیاز است با مشارکت دادن نخبگان در این مسیر به توسعه امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، کارگاه آموزشی مطالبه گری اجتماعی به همت موسسه مردم نهاد لبخند بسازیم و با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در سنندج برگزار شد.
دکتر امید قادرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در آغاز این کارگاه با اشاره به نقش نهادهای مدنی در کمک به توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه، اظهار داشت: مطالبه گری اجتماعی سرآغاز دستیابی به مسیری روشن در توسعه و آبادانی است.
قادر زاده با بیان اینکه در جامعه ایران نگاه به افراد به مثابه فرصت کمتر تبیین و مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: جامعه ما دچار چندپارگی اجتماعی است و در این بین نیاز است سازمان های مردم نهاد هدفمند در این خصوص گام بردارند.
رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان بیان کرد: توسعه نیازمند همفکری، همدلی و همگامی است و توسعه کار جمعی در کشور باید نهادمند دنبال شود.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت آگاهانه آحاد جامعه در تصمیم گیری های مختلف، گفت: کناره گیری از عرصه سیاسی و نافرمانی مدنی باید به عنوان یک تهدید اجتماعی بیان گردد و نیاز است با مشارکت دادن نخبگان در این مسیر به توسعه امیدوار بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =