ایرنا نوشت: معاون اسبق رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)در توییتی نوشت:مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا باید از جان کری وزیرخارجه پیشین این کشور به خاطر حفظ کانال غیررسمی اش با وزیر خارجه ایران و دیگر مقامات ایرانی تشکر کند.

جان مک لاگلین در حالی این توییت را در صفحه شخصی خود قرار داده که رئیس جمهوری آمریکا اخیرا از جان کری وزیر خارجه دولت اوباما به خاطر دیدارهایش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از حروج از وزارت خارجه انتقاد کرده است.

جنجال جان کری درباره دیدار با ظریف

«جان کری»با رد انتقادهای دولت«ترامپ» تاکید کرد که دیدارهای او با مقام های خارجی کار عجیبی نیست و هیچ اشکالی ندارد.

در همین حال سخنگوی جان کری نیز در بیانیه ای گفت: کری با همتایان سابق خود در سراسر جهان در تماس است همانطور که همه وزیران خارجه سابق این کار را می کنند وهیچ رازی از دولت فعلی پنهان نمانده است.هیچ چیز عجیبی در دیدار دیپلمات های سابق با همتایان خارجی وجود ندارد چه رسد به اینکه نامودبانه یا نامناسب باشد.چیزی که نامودبانه وبی سابقه بوده این است که تریبون وزارت خارجه برای نمایش های سیاسی به سرقت برود.

کری نقش مهمی در توافق هسته ای دولت قبلی آمریکا داشت؛ توافقی که ترامپ با اعلام خروج آمریکا از آن جنجال آفرید.

کری هفته گذشته در یک گفتگوی رادیویی گفت که از زمان خارج شدن از وزارت خارجه سه یا چهار بار با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است تا درباره برنامه هسته ای ایران و سایر موضوعات بحث کند.

ترامپ وزیر امور خارجه دولت اوباما را متهم کرده که 'دیدارهای غیرقانونی' برگزار کرده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز با نکوهش اقدام کری در دیدار با مقامات ایرانی، گفت: این کارها با سیاست خارجی رئیس جمهوری فعلی آمریکا تطابق ندارد.

در همین حال جو بایدن معاون باراک اوباما نیر روز یکشنبه به تارنمای آمریکایی هافینگتون پست اعلام کرد که با اوباما توافق کرده بودند تا مدتی سکوت کنیم و به دولت کنونی فرصتی دهیم تا در نخستین سال روی کار آمدنش کشور را اداره کند. اما دیگر سکوت جایز نیست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 1
    کری و ظریف قهرمانانی هستند که قدرشان بعد از مرگشان دانسته میشود. متاسفانه تندروهای هر دو طرف به هر دری میزنند که صلح را نابود کنند تا بتوانند به کسب و کار خود رونق ببخشند