خانواده‌ها برای خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان با توجه به افزایش عجیب قیمت این وسایل با مشکلاتی عجیب دست به قریبانند بطوری که افزایش ده تا صددرصدی آنهم بدون افزایش حقوق سختی کار را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، گرچه بیشتر لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتیست، با این‌حال افزایش سرسام‌آور قیمت این لوازم برای تولیدات داخلی نیز اجتناب ناپذیر بوده و شاهد نابسامانی‌های زیادی در این زمینه هستیم.

افزایش قیمت شاید مشکلات زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده باشد ولی فروشندگان این اجناس، مشکلاتی فراتر از افزایش قیمت را برای بازار اعلام کرده‌اند بطوریکه نبود برخی اجناس، تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها، نامشخص بودن چرایی افزایش قیمت‌ها وقتی یک کالا ۲۰ درصد و کالای دیگر تا صددرصد افزایش داشته و بطور کلی مشکلات اقتصادی خانوارها دیگر مشکلاتی است که بازار لوازم‌التحریر را حتی در آستانه بازگشایی مدارس دچار رکود نسبی کرده است.

جدول تغییرات قیمت برخی لوازم‌التحریر در سال ۹۶ و ۹۷ در لوازم‌التحریر فروش‌های سطح شهر ارومیه:

قیمت لوازم التحریر

اما نمایشگاه فروش پاییزه، برای خرید لوازم التحریر و برخی اقلام مربوط به فصل پاییز درحالی دیروز به پایان رسید که بسیاری اقلام بخصوص موارد موردنیاز دانش‌آموزان با تخفیقی درحدود ۱۰ تا ۴۰ درصد به‌فروش می‌رسید که با استقبال خانواده‌ها مواجه شد.

سخن فروشندگان

یکی از فروشندگان این نمایشگاه با اعلام اینکه سبد خرید خانواده‌ها حتی برای فرزند دانش‌آموز خود نیز کوچک شده اظهار می کردند: با توجه به تخفیفی که در این نمایشگاه وجود داشت، فروش قابل قبولی را شاهد بودیم با این حال نسبت به سال‌های گذشته  شاهد کاهش قابل توجهی بوده و برای رقابتی شدن بازار فروش، فروشندگان مجبور به کاستن از سودهایشان کرده‌بودند.

یکی دیگر از فروشندگان، بیشترین افزایش قیمت را در زمینه کالاهای وارداتی عنوان و اظهار کرد: گرچه با افزایش نرخ ارز شاهد فزاینده قیمت‌های انواع لوازم التحریر بودیم درعین حال افزایش لوازم ایرانی نیز قابل تامل بود.

یکی از تولیدکنندگان بومی دفاتر و جامدادی‌های چوبی که در یک کارگاه اقدام به تولید دفاتر می‌کند، نیز قیمت اجنای ایرانی نسبت به خارجی را پایین‌تر دانست خاطر نشان کرد: اکثر خریداران بعد از یک بار خرید و اطلاع از قیمت همان جنس با تولید خارجی، روزهای دیگر دوباره اقدام به خرید کردند و اعتقاد داشتند قیمت این جنس نسبت به کالای مشابه خارجی تا نصف قیمت تفاوت داشت.

لوازم التحریر

یکی از فروشندگان سطح شهر هم در مورد بازار می گوید: وضعیت بازار نسبت به سال‌های گذشته خلوت‌تر با این حال خانواده‌ها با هر نوع وضعیت اقتصادی که دارند به این بازار مراجعه و اقدام به خرید می‌کنند با این حال وضعیت بازار از لحاظ قیمت‌ها با توجه به افزایش قیمت لحظه‌ای بخصوص توسط مراکز پخش، شرایط عجیبی دارد و اجناسی هستند که بشدت شاهد کاهش عرضه آنها و افزایش تقاضا هستند بطوریکه برای مقابله با آنها، قیمت‌ها بسیار از آنچه باید باشد اعلام می‌شود.

گزارش: سینا پسران‌افشاریان

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =