ایسنا نوشت: یک هیأت اسرائیلی امروز (پنجشنبه) راهی مسکو می‌شود تا نتایج تحقیقات تل‌آویو درخصوص سرنگونی جنگنده روس ایل - ۲۰ بر فراز آسمان سوریه را در اختیار مقامات روسی قرار دهد.

به گزارش اسکای نیوز، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیأت به ریاست ژنرال امیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی این رژیم امروز عازم مسکو خواهد شد تا درخصوص سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در آسمان سوریه به رایزنی بپردازند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده روسی از نوع ایل-۲۰ بر فراز دریای مدیترانه در ۳۵ کیلومتری سواحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه حمیمیم در استان اللاذقیه سرنگون شد.

همزمان با ناپدید شدن این هواپیما از صفحه رادارها چهار جنگنده‌ اسرائیلی از نوع اف ۱۶ حملاتی را به زیرساخت‌های سوریه در استان لاذقیه داشتند که با پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سوریه روبه‌رو شدند.

درهمین راستا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسئولیت کامل سرنگونی این جنگنده روسی بر عهده اسرائیل است.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل استفاده از جنگنده روسی را رد و در بیانیه‌ای اعلام کرد، زمانی که ارتش سوریه به سمت این جنگنده شلیک کردند جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی اراضی اشغالی برگشته بودند.

اسرائیل در ماه جاری میلادی ۲۰۰ حمله در ۱۸ ماه گذشته میلادی علیه اهدافی در سوریه انجام داده است.

در همین حال، رئیس جمهوری سوریه در پیام تسلیتی به روسیه به خاطر کشته شدن نظامیان روس در حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی این کشور در سوریه، اسرائیل را مسئول این رخداد دانست.

به گزارش سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پیامی به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود بابت کشته شدن نظامیان این کشور در سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای مدیترانه تسلیت گفت.

وی در این پیام با مسئول دانستن اسرائیل گفت: این اتفاق تاسف آور نتیجه قلدری‌های اسرائیل است که همواره از کثیف‌ترین و پلیدترین ابزار ممکن برای تحقق اهداف پست خود و اجرای دشمنی‌هایش در منطقه استفاده می‌کند.

اسد افزود: ما مطمئنیم که چنین حوادث فاجعه‌باری نه شما و نه ما را از ادامه مبارزه با تروریسم که در راه آن نظامیان قهرمان کشورمان را از دست دادیم، منصرف نمی‌کند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه نیز اسرائیل را بابت این حادثه مسئول خوانده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی RU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    13 5
    چشم پوتین کور. کسی که پی دل اسراییل بالا میره سزایش همینه.