تسنیم نوشت: افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین صبح امروز (چهارشنبه 13 تیرماه) از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بازدید کردند.

امیر سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد ضمن عرض خیر مقدم به هیئت نظامی چینی ، اظهار داشت: تیپ 65 نوهد علاوه بر ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی که بر عهده دارد، با در اختیار داشتن آموزشگاه جنگ‌های نامنظم مسئولیت انتقال آموزش به کارکنانی که جهت خدمت در این تیپ انتخاب می‌شوند را دارد.

وی همچنین به دوره‌هایی که در این تیپ به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود اشاره کرد و گفت: در تیپ 65 نوهد دوره‌های چتربازی، سقوط آزاد، تربیت مربی کوهنوردی نظامی، غواصی و قایقرانی، تک تیراندازی، رهایی گروگان، موتورسواری و تازش، عملیات ویژه و همچنین رزم در برف، کویر وسایر آموزش‌های مورد نیاز دیگر به کارکنان آموزش داده می‌شود.

امیر امان‌اللهی در پایان خاطرنشان کرد: تیپ 65 نوهد آمادگی دارد که در صورت آمادگی و تمایل سلسله مراتب فرماندهی نسبت به تبادل تجربیات و تعاملات سازنده با نیروهای ویژه کشور دوست جمهوری خلق چین اقدام کند.

در جریان بازدید افسران وزارت دفاع جمهوری خلق چین از تیپ 65 نوهد، تکاوران تیپ 65 نوهد به اجرای رژه موتوری، تمرین‌های نمایشی با اسلحه و صخره‌نوردی پرداختند.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =