نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور زهرا پناهی روا مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، زهرا پناهی روا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای برگزاری مجلس دانش آموزی استان های کشور به ۵ دسته تقسیم شدند بیان کرد: نشست های دو قطب از این ۵ قطب انجام شده است و اکنون قطب ۳ به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است .

پناهی روا در ارتباط با هدف از شکل گیری مجلس دانش آموزی تصریح کرد : قبل از اینکه دانش آموزان منتخب سراسر کشور وارد مجلس دانش آموزی شوند با آداب ،مهارت ها و وظایف مجلس دانش آموزی آشنا شوند .

وی خاطر نشان کرد : کارگاههای عملی برای این دانش آموزان برپا خواهیم کرد تا از این بابت مشکلی بوجود نیاید و مدیریت زمان را بتوانند رعایت کنند که زمان اجرای برنامه ها بصورت عملی از برنامه ها بخوبی دفاع نمایند .

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : هدف غایی آموزش و پرورش این بوده است که به نقش دانش آموزان بیشتر اهمیت داده شود و دانش آموز محوری در سرلوحه کار قرار بگیرد که در اینصورت در نظام تحولی از خود دانش آموزان کمک گرفته شود .

زهرا پناهی روا ادامه داد : مجلس دانش آموزی می تواند این موقعیت را برای کسانی که تصمیم گیری می کنند فراهم نماید .

جلس دانش‌آموزی به تناسب جمعیت هر استان از ۲ تا ۱۲نماینده دارد و در مجموع ۱۵۰نفر عضو مجلس دانش‌آموزی کشورند.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور گفت: مجلس دانش آموزی نهاد صنفی مشورتی است و نمایندگان برای دو سال انتخاب می‌شوند تا مسائل و مشکلات جمعیت دانش آموزی را مطرح کنند و به مسئولان انتقال دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =