۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
دامغان میزبان پنجمین جشنواره پسته

شهردار دامغان گفت: پنجمین جشنواره پسته دامغان از دوازدهم تا شانزدهم شهریور ماه در این شهرستان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سمنان «مسلم نصرتی» در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی دامغان با مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: این جشنواره با حضور سفرا و شخصیت‌های ملی و مهمانان ویژه از استانهای مختلف کشور، به مدت چهار روز در دامغان برگزار می‌شود.

جشنواره پسته

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شکرگزاری تولید پسته، معرفی پسته به عنوان تولید بومی دامغان، رشد گردشگری منطقه، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و افزایش شادابی و نشاط در مردم عنوان کرد.

شهردار دامغان با بیان اینکه گردشگری از محوری‌ترین شاخص‌های برگزاری این جشنواره است، گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی با ۲۰۰ غرفه، اجرای مراسم آیینی و ... از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی از همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان در برگزاری دوره‌های پیشین این جشنواره قدردانی کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: برگزاری این رویدادها اثرات مثبت متنوعی دارد.

«محمد جهانشاهی» افزود: یکی از جدی‌ترین اولویت های این اداره کل برگزاری رویدادهای گردشگری و استفاده از زیرساخت‌های نرم افزاری برای معرفی استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دامغان دارای پیشینه قوی و از مناطق شناخته شده در کشور است، گفت: دامغان از نظر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری، دارای مزیت‌های متعددی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان ۲۰۲۰، هدف جدی این اداره کل است، گفت: استان سمنان تا سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از مقاصد نوظهور گردشگری کشور شناخته می شود.

شهرستان دامغان از خاستگاه‌های مهم تولید پسته در ایران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =