۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: روزنامه خلق چین وابسته به حزب کمونیست در رأس قدرت این کشور گزارش داد وزارت امور خارجه این کشور سفیر آمریکا در پکن را احضار و شکایت رسمی چین را درباره تحریم های آمریکا علیه خرید سلاح های روسیه توسط چین به وی تسلیم کرد.

واشنگتن اعلام کرد برای نخستین بار یک نهاد خارجی از جمله یک یگان ارتش چین را که مجهز به جنگنده ها و موشک های زمین به هوا شده است به علت خرید سلاح های روسیه تحریم کرده است. پکن پیش از این روز جمعه اعلام کرده بود از این تحریم ها خشمگین است.

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

روزنامه خلق چین در پایگاه اینترنتی خود نوشت در واکنش به این اقدام، معاون وزیر امور خارجه چین، تری برنستد Terry Branstad سفیر آمریکا در پکن را احضار کرده است.

واشنگتن تحریم های مالی هدفمندی را علیه یک یگان کلیدی وزارت دفاع چین و فرمانده این یگان اعمال کرد. این تحریم ها به علت خرید جنگنده های سوخوی اس یو-35 در اواخر سال 2017 و همچنین تجهیزات نظامی مربوط به سامانه دفاعی ضد هوایی اس-400 روسیه در اوایل سال 2018 اعمال شد.

پکن روز جمعه از آمریکا خواست این تحریم ها را لغو کند در غیر این صورت " تاوان پیامدهای آن را خواهد داد. "

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود " این حرکت آمریکا نقض شدید اصول اساسی روابط بین المللی است و به طور جدی به روابط بین دو کشور و ارتش آنها آسیب می رساند. "

در عین حال، مسکو نیز که به علت بحران عمیق دیپلماتیک روابطش با واشنگتن به پایین ترین سطح رسیده است، واشنگتن را به اینکه " ثبات جهانی " را تهدید می کند متهم کرد.

این زور آزمایی بین چین و آمریکا در حالی روی داده است که دو کشور پیش از این بر سر تعرفه های گمرکی مربوط به صادرات دوجانبه خود درگیر جنگ تجاری هستند.

رسانه های چین روز شنبه از احضار سفیر آمریکا در پکن خبر دادند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =