اعتراض شهروندان خرم‌آبادی به طرح جدید ترافیکی قبرستان خضر

یافته نوشت: هنوز یک ماه از اجرای طرح ترافیکی قبرستان خضر و آرامستان خرم‌آباد سپری نشده که شاهد اعتراض جمعی از شهروندان مبنی بر طولانی شدن بی‌خود مسیر و کم اثر بودن این طرح هستیم.

معترضان اعتقاد دارند که مسدود کردن ورودی قبرستان خضر به خاطر جلوگیری ازعبورومرور خودروها در بعدازظهر پنجشنبه ، باعث اخلال در رفت و آمد در کل ایام هفته شده، ضمن این که به علت طولانی شدن مسیر، موجب تخلف رانندگان برای دسترسی آسان‌تر به خیابان و بلااستفاده شدن خیابان روبروی مسجد توسلی از هر دو طرف است.

این گروه همچنین اعتقاد دارند که این نقطه خود گره کور ترافیکی و بالا رفتن احتمال تصادفات به دلیل دور زدن موانع توسط رانندگان می‌شود.

طرح ترافیکی قبرستان خضر خرم‌آباد کاملاً کارشناسی شده است
"سجاد بابایی" رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار یافته در پاسخ به مطالب فضای مجازی که اخیراً در مورد طرح ترافیکی قبرستان خرم‌آباد، منتشرشده اظهار داشت: اظهارنظر این افراد فنی نیست و ما به آن اهمیتی نمی‌دهیم.

وی افزود: اگر بهترین و سخت‌ترین کار ترافیکی را هم انجام دهیم، چون تغییر فرهنگ را به همراه دارد، عده‌ای اعتراض دارند.

بابایی ادامه داد: قطع به‌یقین در ابتدای هر طرحی مشکلاتی وجود دارد و گاه ممکن است این مشکلات تا چند هفته ادامه پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه مشکل طرح ترافیکی قبرستان خضر به‌اندازه یک‌دهم مشکل ترافیکی پشته حسین‌آباد که آن را حل کردیم نیست، افزود: باوجوداینکه طومارهای مختلف علیه من نوشتند که چرا این طرح‌ها پیاده‌سازی کرده‌ایم اما آن را اجرا نموده و اکنون ترافیک روانی دارد

بابایی با اشاره به اینکه در طرح ترافیکی قبرستان خضر کار شاقی نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: فقط یک میدان حذف‌شده و دور زدن خودروها به ۲۰ متر بالاتر انتقال پیداکرده است.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی قبرستان صالحین مشکل داشت و همه از خروجی وارد قبرستان می‌شدند، افزود: ۲ هفته پیش در روز اول اجرا طرح، اجراییات شهرداری و پلیس راهور حضور نداشت و مشکلات ترافیکی به وجود آمد.

ترافیک قبرستان خرم آباد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه هفته پیش شهرداری و پلیس راهور حضور فعال داشتند، افزود: ما ضامن این عمل نیستیم که کسی تخلف و پارک دوبل کند چراکه سبب بروز ترافیک شود.

بابایی بابیان اینکه روز گذشته (پنج‌شنبه) در ساعت ۱۳ الی ۱۶ که اوج ترافیک از حضور داشتیم، افزود: این در صورتی است که طرح هنوز کامل نشده و ۲ باند خاکی نیز ساماندهی نشده است.

وی یکی دیگر از علت ترافیک در مسیر قبرستان خضر و صالحین را حضور میوه‌فروشان و دست‌فروشان عنوان کرد.

عضو شورای شهر خرم‌آباد با تأکید بر اینکه روی طرح ترافیکی قبرستان خضر و صالحین چند ماه کارشده است، افزود: این طرح توسط شورای ترافیک استان تصویب‌شده و از نیروهای ستادی فنی استانداری هم این طرح را تحسین کرده است.

بابایی با بیان اینکه همه‌چیز باند و باندبازی شده و برخی افراد در جبهه‌هایی قرارگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: هرکسی به من توهین کند پاسخش را نمی‌دهم و آن را می‌بخشم.

مخالف صددرصدی طرح ترافیک قبرستان خضر خرم‌آباد هستم
سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور استان لرستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار یافته با بیان اینکه طرح ترافیکی اجرا شده در قبرستان خضر خرم‌آباد طرح اشتباهی است، افزود: قبلاً در این مسیر ترافیک و مشکلاتی داشتیم اما با به وجود آمدن این طرح، مشکل ترافیکی و گره آن بدتر شده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: کوچه سنگ تراشان هم جوابگوی خروج خودروها نیست و ترافیک سنگینی را رقم زده است.
رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه این طرح باید کلی دیده شود و در کمیته فنی بررسی گردد، افزود: یک بام و دو هوا نمی‌شود! قسمتی از طرح در حوزه شهرداری و قسمتی از آن در حوزه راهداری است و باید هر دو دستگاه روی آن کار کنند و نظر پلیس را هم اخذ کنند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه بایستی برای این طرح یک مشاور در نظر بگیرند و بار ورودی شهر را هم اعمال کنند، افزود: شهرداری بایستی میوه‌فروشان و دست‌فروشان را از آنجا جمع‌آوری کند چرا که باعث ایجاد ترافیک شده‌اند.

وی با بیان اینکه مخالف ۱۰۰ در صدی این طرح هستم، افزود: طرح ترافیک اعمال شده در شورای ترافیک استان نیز تصویب نشده است.

تکلیف مردم چیست؟
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اختلاف بین مجریان طرح، مشهود بوده و به نوعی این مردم هستند که باید تاوان اختلافات را بدهند.

اگر بر سر اجرای چنین طرحی توافق نهایی انجام نگرفته، پس چگونه آن را اجرایی می‌کنیم؟ مگر نه این که کلیات طرح باید به تصویب دستگاه‌های مرتبط برسد؟ پس چگونه این طرح بدون موافقت مجریان، اجرایی شده است؟ حال که چند هفته از اجرای این طرح می‌گذرد، کدام نهاد بررسی کرده است که به‌طور مثال؛ اجرای این طرح چند درصد کاهش حجم ترافیک (کاهش پیمایش خودروها در بازه زمانی مشخص) به‌ویژه در ساعات پیک را به دنبال داشته است؟ چه اتفاقی برای ترددهای میان هفته افتاده و آیا اجرای این طرح در ایام غیر از (پنجشنبه) نیز مفید است؟

برای قضاوت درباره موفقیت این طرح باید ترافیک به‌صورت روزانه با روزهای مشابه مقایسه شود و اعلام آمار حضوری و احساسی کمکی به قضاوت درست درباره این طرح نمی‌کند، لذا پیشنهاد می‌گردد تا لزوم اجرای چنین طرحی مجدداً بررسی و نقاط ضعف و قوت آن با حضور کارشناسان مربوطه شناسایی و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح مردم، اجرایی گردد.

گزارش/ مصطفی باقری

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =