۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

ملت ایران خون می‌دهد از کودک و جوان تا سال‌خورده و کهن‌سال، اما به خوبی می‌داند ریشه حل مشکلات در اتحاد و هم‌بستگی است.

پژمان گرامی

در سالگرد آغاز دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به ملت ایران، این بار تروریسم و وحشت و خشونت از آستین جماعتی بیرون آمد که فکر می‌کند با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان می‌تواند از نمد نارضایتی جامعه برای خود کلاهی ببافد.

در شرایطی که جامعه ما در اوج فشارها و تنگناهای مختلفی در عرصه های اقتصادی و سیاسی قرار دارد، این اقدام غیر انسانی و تروریستی که خون کودک چهار ساله تا جانبازی ۷۰ درصد را بر خاک تفیده خوزستان ریخت نشان داد که گویا حافظه تاریخی دشمنان فراموش کرده است که مردم ایران به رغم نقدها و حتی اعتراض‌هایی که به دولت و بخش‌های دیگر، به دلیل مشکلات و بحران‌ها دارند اما هیچ‌گاه دل در گرو چکمه‌های اجنبی برای دموکراسی و رفاه ندارند.

ملت ایران خون می‌دهد از کودک و جوان تا سال‌خورده و کهنسال، اما به خوبی می‌داند ریشه حل مشکلات در اتحاد و همبستگی است. ترور و خشونت و ریختن خون بی‌گناهان به هر بهانه‌ای و با هر اعتقادی محکوم است.

درست در اوج حوادث چند روز گذشته بود که رسانه های حامی تروریسم اعلام کردند که مردم به دلیل قطع برق عصبانی هستند اما همین رسانه ها حتی حاضر نشدند در بخش های مختلف خود این اقدام وحشیانه را محکوم کنند. واقعیت این است که لحظات تلخی بر ایران گذشت. از دیدن خون طاهای ۴ ساله تا حسین منجزی که نمی‌توانست بر زمین بخوابد تا از گلوله اشقیا در امان باشد قلب هر انسانی به درد می‌آید. دیدن این صحنه‌ها عده‌ای را خشمگین می‌کند اما این خشم به حق، باید به نوعی کنترل و هدایت شود که به تحقق نقشه‌های تروریست‌ها یاری نرساند. درست است که تروریست ها ممکن است تعمدا عربی صحبت کنند یا عرب باشند یا بیانه دهند اما هوشیار باشیم که چه عرب، چه کرد، چه بلوچ پاره‌های تن ایران عزیز ما هستند. ایرانیانی که صبورانه و نجیبانه مشکلات را تحمل می کنند و امروز همه داغدار خون بیگناهان قربانی خشونت هستند.

کوبیدن بر شکاف های قومی خواست و نقشه همانانی است که ریختن خون بیگناهان بر خاک اهواز را برای خود پیروزی می دانند و از حاکم شدن ترور، وحشت و ترس استقبال می کنند. باید مواظب باشیم که در زمین تکفیری ها و حامیان آنان بازی نکنیم . اگر امنیت می‌خواهیم که می‌خواهیم علاوه بر ضرورت اقتدار نظامی آن را در مشارکت جامعه و مردم باید پیدا کنیم. شنیدن صداهای مختلف، به رسمیت شناختن سلیقه‌های متفاوت، ارتباط صادقانه با مردم و تقویت کردن اعتماد بین مردم و حکومت بهترین راه حل در برابر این همه دشمنی با ایران است.

از طرف دیگر جریان های سیاسی باید از افتادن در دام تسویه حساب‌های خطی و جناحی پرهیز کنند. دشمن نه تنها اصول‌گرا و نه تنها اصلاح‌طلب، که ایران را نشانه گرفته است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =