تعامل رسانه‌ها و روابط عمومی، زمینه‌ساز توسعه سازمانی است

یاسر رضازاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، تعامل رسانه ها و روابط عمومی را زمینه ساز توسعه سازمانی اعلام و تولید محتوای تخصصی را ضرورت قابل توجه در مسیر توسعه روابط عمومی و رسانه دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری، یاسر رضازاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مرکز استان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه که عصر یکشنبه گذشته با موضوع رسانه، مسئولیت اجتماعی، توسعه مدیریت شهری در خانه خبرنگاران شهرداری ساری برگزار شد به راه‌اندازی خانه خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: خانه خبرنگاران شهرداری ساری، فضایی است که با دستور و پیگیری شهردار محترم با هدف همگرایی و هم‌اندیشی خبرنگاران مهیا شده است تا زمینه‌ای برای اجرای برنامه‌های مدون در راستای تخصص محوری، برگزاری دوره‌های آموزشی، تضارب اندیشه‌ها و افکار باشد.

وی، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با باورها و ایده‌ها دانست و افزود: هدف از برگزاری این نشست تضارب آرا و بارش افکار، آشنایی با باورها، اندیشه‌ها، روش‌ها و منش‌های یکدیگر برای دستیابی به اهداف مورد نظر مدیریت شهری است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، تولید محتوای تخصصی را ضرورت قابل توجه در مسیر توسعه روابط عمومی و رسانه دانست و گفت : بدون تردید امروزه توسعه و به روز بودن رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها عامل توسعه و پایداری هر سازمانی است و تولید محتوا و به کار گرفتن ادبیات تخصصی در این حوزه ضرورت‌های قابل توجه جهت دستیابی به مولفه‌هاي توسعه در این حوزه است.

در ادامه این مسئول به اهمیت ارزش‌آفرینی خبرهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: دوره ارزش‌های خبری گذشته است. امروز تولیدکنندگان و نگارندگان خبر باید به گونه‌ای خبر بنویسند که ارزش‌آفرین باشد. خبری که بدون استفاده از ادبیات تخصصی و تکنیک‌های حرفه‌ای تولید شود و احساس و فکر مخاطب را درگیر نکند، ارزشمند نیست.

رضازاده، نقش رسانه را جریان سازی دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها با ابزار مهمی که در اختیار دارند، می‌توانند جریان‌سازی کنند. جریان سازی در ابتدا نیاز به گفتمان سازی دارد؛ رسانه و روابط عمومی می‌توانند با همگرایی، تلاش مضاعف و نقد شایسته در موضوعات مختلف در حوزه توسعه شهری گفتمان‌سازي کنند‌.

وی، شهرداری را یک نهاد اجتماعی دانست و تصریح کرد: امروزه این عبارت که شهرداری یک دستگاه خدماتی است اشتباه به نظر می‌رسد. باید باور داشته باشیم که شهرداری یک نهاد اجتماعی است و می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه‌های گوناگون اجتماعی، زمینه‌ساز تغییر و تاثیر مثبت باشد..

در پایان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، توسعه گردشگری را شعار و رویکرد عملیاتی شهرداری مرکز استان در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری، آماده‌سازی زمینه و زیرساخت‌های توسعه گردشگری در ساری بوده است که اتنظار می‌رود خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین اقدامات و تحقق این شعار، به شهرداری ساری كمك كنند.

در ادامه این نشست، مدیران رسانه به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف رسانه‌اي پرداختند.

یاسر رضازاده

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =