از هر 4 ازدواج در فارس و از هر 3 ازدواج در شیراز  یکی به طلاق می انجامد

«خبرجنوب» نوشت: امروز در حالی روز جهانی خانواده است که طبق آخرین آمارها از هر 4 ازدواج در فارس یک مورد به طلاق منجر میشود و حتی این میزان در شیراز 3 به یک است.

با توجه به این که میانگین طول زندگی مشترک 47 درصد این افراد که جدایی را به زندگی مشترک ترجیح می دهند کمتر از 5 سال است، نداشتن مهارت های زندگی و عدم آگاهی از اصول قرار گرفتن زیر یک سقف مزید بر علت شده است و نهاد خانواده که مهم ترین کارکرد آن تامین نیازهای روحی و روانی افراد می باشد با معضلاتی از جمله احساس نا امنی اعضا رو به رو شده است.
رییس مرکز مطالعات زنان دانشگاه شیراز در این خصوص به «خبرجنوب» می گوید: خانواده یک گروه اصلی و اولین گروه اجتماعی در همه جوامع بشری محسوب می شود و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست؛ داشتن یک خانواده سالم و کارآمد می تواند سلامت جامعه را تضمین کند و این امر در روند توسعه پایدار نقش موثری دارد.
دکتر حلیمه عنایت می افزاید: نگاه ما به خانواده باید به عنوان یک گروه پویا و در حال تغییر باشد نه ایستا، به طوری که بر حسب آن شرایط مربوطه نیز تغییر یابد تا خانواده بتواند مسیر سلامت خود را طی کند.
وی یادآور می شود: نیاز است خانواده استحکام و دوام خود را حفظ نماید و اگرچه در جامعه ای هستیم که خانواده نهادی مقدس است اما با ارایه راهکارهایی قداست آن باید حفظ شود، نه این که تحت تاثیر یک سری شرایط نقش خانواده کمرنگ تر از قبل گردد.
دکتر عنایت می گوید: تغییرات و تفاوت های نسلی طبیعی است و انتظار نداریم فرزندان مانند ما فکر کنند، در هر حال نباید با نادیده گرفتن این تغییرات، روز به روز آن ها را تبدیل به فاصله کنیم.
این استاد جامعه شناسی خانواده دانشگاه شیراز می افزاید: ایجاد فاصله بین والدین و فرزندان به معنی از دست دادن ارزش ها است چرا که انتقال ارزش ها جزو وظایف خانواده است و دوری والدین و فرزندان آن را تهدید می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =