سلیقه و تغییر مدیران نباید مبنای توسعه شهرستان ها قرار گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه سلیقه و تغییر مدیران نباید مبنای توسعه شهرستان ها قرار گیرد، گفت: اجرا و شروع چند طرح و بهره برداری از آن بهتر از زخمی نمودن پروژه های متعدد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، اولين جلسه شوراي برنامه ريزي شهرستان سقز با حضور رئيس سازمان و مديريت برنامه ريزي استان كردستان، فرماندار ويژه، شهردار سقز، معاونان، مديران كل صنعت، تجارت و معدن و آبفاي، معاون مدير كل جهاد كشاورزي و جمعي از مسئولان استاني و شهرستان سقز برگزار شد.

مهندس ورمقاني فرماندار ويژه در ابتداي اين مراسم با بيان اينكه اولين جلسه شوراي برنامه ريزي شهرستان سقز حول دو محور اختصاص بودجه و اعتبارات دولتي به پروژه ها در شهرستان و ايجاد طرح هاي توسعه اي در راستاي اشتغالزايي مي باشد، اظهار اميدواري نمود، بتوان با همكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي و مديران كل دستگاه هاي مختلف در سطح استان، قدم هاي اساسي به سوي توسعه و پيشرفت شهرستان برداشت.

سپس دكتر چيا صالحي باباميري شهردار سقز پروژه هاي شهرداري سقز را در سه عنوان پروژه هاي به "اتمام رسيده، نيمه تمام و جديد" تشريح نمود و گفت: اختصاص بودجه و اعتبارات دولتي جهت تسويه بدهي برخي پروژه هاي به اتمام رسيده و همچنين در نظر گرفتن اعتباراتي براي تكميل نمودن پروژه هاي نيمه تكميل و جديد شهرداري ضروري است كه انتظار مي رود، مسئولان استاني و ملي مساعدت لازم را در اين راستا داشته باشند و شهرداري سقز را براي خدمات دهي شايسته و مناسب تر به شهروندان گرامي ياري نمايند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نيز در اين جلسه گفت: توسعه هر شهري در دست مدیران خود آن شهراست و باید اهتمام جدی برای تحقق این مسئله مد نظر قرار داد.

دكتر بهرام نصراللهی زاده افزود: توسعه به صورت نقطه ای و مکانی انجام می شود و باید استعداد و پتانسیل ها هر نقطه شناسایی شود. ظرفیت های هر مکان متفاوت و راه حل های متفاوت میطلبد که انتظار است، با همفکری تمامی نهادها بتوان روند توسعه را شتاب بخشید

وی افزود: سلیقه و تغییر مدیران نباید مبنای توسعه شهرستان ها قرار گیرد. در این راستا گروه مطالعاتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مطالعات خود را در راستای توسعه استان شروع نموده است.

نصراللهی زاده داشتن روحیه همفکری، تعامل و همکاری بین دستگاه ها برای پیشبرد کارها مهم خواند و افزود: امید است، مدیران در این عرصه قدم بر دارند و تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به عمر بیش از ۱۷ سال برخی از پروژه ها، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بانک اطلاعاتی برای جمع آوری طرح های استان تشکیل داده که ۹۰ درصد آن انجام شده و در این راستا ضرورت دارد، که تعریف پروژه های جدید بر مبنای اولویت بندی و تایید کمیته برنامه ریزی شهرستان انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه باید تمام‌ انرژی خود را برای خدمت برای مردم بکاربست، یادآور شد: تعریف چند پروژه و بهره برداری از آن، بهتر از زخمی نمودن طرح های متفاوت و به نتیجه نرساندان آن است.

نصراللهی زاده توجه جدی و تامین زیرساخت ها در حوزه های مختلف را اساسی دانست و افزود: حمایت از واحدهای اشتغال زا، عمرانی، تولیدی؛ کشاورزی و... یک امر اساسی برای قدم برداشتن به سوی توسعه است.

وی بهره برداری از برخی پروژه های شهرستان از جمله: معدن طلا، هتل ورزش، برخی پروژه های شهرداری، بزرگراه سقز- بانه، سقز- مریوان و... را مهم برشمرد و اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای کمک جهت اتمام آنها به کار خواهیم بست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =