مهر نوشت؛ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه تنها با بشارت نمی‌توان مردم را به دین دعوت کرد، گفت: ما در اسلام چیزی به نام قطب نداریم و محور قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای انسان‌ها ملاک، شاخص و میزان است، افزود: اعمال بندگان را با اعمال ایشان می‌سنجند و معنای شاهد هم همین است.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که رسول الله(ص) از ما ناراحت شوند، افزود: بشیر و نذیر بودن از دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است زیرا احدی در عالم تنها با بشارت تربیت نمی‌شود و همه نظام‌های تربیتی نیز این دو جنبه را دارند و این دو نمی‌توانند از هم جدا باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این غلط است که برخی برای مرید جمع کردن، خودشیفتگی و لاابالی‌گری فقط به مردم بشارت می‌دهند و انذار را فراموش می‌کنند.

وی اظهار کرد: نباید مردم را آن‌قدر بترسانیم که مأیوس شوند و نه آن طور بشارت بدهیم که به لاابالی‌گری رو بیاورند؛ بنابراین نه باید نحوه تبلیغ ما باعث غرور مردم و نه باعث یأس آنان شود.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: کسانی که برخی حرف‌ها را می‌زنند و بشارت بیخودی می‌دهند اطلاعشان از قرآن کم است زیرا جهنم ملائکه‌هایی دارد که غلیظ و شدید هستند.

هر چیزی در عالم حساب دارد

وی اظهار داشت: هر چیزی در عالم حساب دارد؛ این عالم، عالم حساب است بنابراین ظلم و دل شکستن و دل به دست آوردن حساب دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به حاکمیت متوکل عباسی به عنوان یکی از پلیدترین حاکمان عباسی، ادامه داد: انسان تأسف می‌خورد که چنین کسانی بر مسلمین حکومت کرده‌اند و امروز هم آل سعود باید بر حجاز و آل خلیفه بر بحرین حکومت کنند.

وی افزود: تنها با بشارت نمی‌توان مردم را به دین دعوت کرد؛ این که بگوییم فلان کار را بکنید و هر کاری می‌خواهید بکنید مجوز لاابالی‌گری است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: البته قرآن کریم و اسلام بشارت هم داشته و دارند که نمونه‌های آن در سیره پیامبر(ص) زیاد است.

وی با اشاره به صفت داعی بودن پیامبر(ص) تأکید کرد: پیامبر اسلام(ص) مردم را به دین دعوت می‌کردند و نه به خودشان و این روش بزرگان دینی ما بوده است ولی برخی با قطب و قطب بازی و مرید و مرشدی دیگران را به خود دعوت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ما در اسلام چیزی به نام قطب نداریم و محور قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =