تسنیم به نقل از رویترزنوشت:در آستانه به اجرا گذاشته شدن مجموعه ای از تعرفه های تجاری از سوی آمریکا و چین علیه کالاهای یکدیگر در اواخر امروز، قیمت نفت برنت امروز با کاهش مواجه بود.

 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 15 سنت کاهش به 77 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 2 سنت افزایش به 72 دلار و 96 سنت رسید.

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت، افزایش 1.2 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 29 ژوئن و رسیدن آن به 417.88 میلیون بشکه بوده است.

اما عامل اصلی افت قیمت نفت، شدت گرفتن اختلافات تجاری میان آمریکا و چین بوده است.

واشنگتن تعرفه هایی را علیه کالاهای چینی اعلام کرده که قرار است از روز جمعه به اجرا گذاشته شود. چین هم گفته این اقدام آمریکا را تلافی خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، وی ممکن است در نهایت بر بیش از نیم تریلیون دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه وضع کند.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در سنگاپور گفت: «مادر حال حرکت به سمت یک رویارویی تجاری غیرموازی بین بزرگترین اقتصادهای جهان هستیم.»

پکن تهدید کرده که تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از آمریکا وضع خواهد کرد، هرچند تاریخ مشخصی برای این اقدام تعیین نکرده است.

ارزش صادرات نفت خام آمریکا به میزان حدود 400 هزار بشکه در روز، با قیمت ها فعلی ماهانه به یک میلیارد دلار می رسد. در صورت وضع تعرفه ها، صادرات نفت آمریکا به چین توجیه اقتصادی خود را از دست خواهد داد.

یکی راز مدیران گروه پتروشیمی دونگ مینگ چین گفت، وی انتظار دارد چین به زودی تعرفه هایی را بر واردات نفت آمریکا اعمال کند. وی افزود، پالایشگاه ما واردات نفت از آمریکا را متوقف کرده و برای خریدهای جایگزین به خاورمیانه یا غرب آفریقا روی خواهد آورد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =