نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به توسعه مشاغل روستایی و تسهیل در امور روستاها تاکید کرد و گفت: شهرستان ماه‌نشان ظرفیت‌های بالقوه ای دارد که باید با تسهیل در روند برخی از بروکراسی های اداری، با ابتکار عمل، هم اندیشی و هم افزایی بین حوزها و بخش ها مشکلات این شهرستان را پیگیری و حل نمود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سید مرتضی خاتمی در جلسه شورای اداری استان که طی سفر نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان به ماه‌نشان برگزار شد، به بیان ظرفیت های بالای شهرستان ماه‌نشان در حوزه های مختلف پرداخت و با اشاره به شرایط اقلیمی این شهرستان خاطر‌ نشان کرد: 43 درصد از مساحت شهرستان ماه‌نشان جزو پهنه های حفاظتی قرار دارد در حالی که میانگین کشوری 11 درصد می باشد و می توان با جابجایی این مناطق، استفاده بیشتری از مراتع این شهرستان داشت.
وی توسعه مشاغل مربوط به آبزی پروری را موجب ایجاد اشتغال خودمحور در سطح شهرستان دانست و تاکید کرد: این اشتغال هیچ تهدیدی برای طبیعت ایجاد نمی کند لذا باید به جای سنگ اندازی، جهت توسعه فروش این محصولات آبزی‌پروری تلاش کنیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: آبزی پروری فرصت خوبی است تا با صادرات این محصولات، صنایع پایین دستی آن نیز فعال‌تر شده و فرصت های شغلی بسیار مناسبی ایجاد نماید.
خاتمی همچنین با اشاره به لزوم توسعه راه های مواصلاتی اظهار کرد: بهبود راه‌های مواصلاتی برای فعال کردن و توسعه ظرفیت های روستایی از جمله گردشگری و تقویت مشاغل خانگی یکی از اولویت های اصلی است.
وی معادن را نیز یکی از قطب های توسعه برنامه ششم برشمرد و افزود: ضروری است تا مدیران با هم اندیشی ضمن رفع مشکلات معادن، در راستای ارتقاء بهره وری تلاش نمایند و همانطور که قانون مشخص کرده منافع مردم را از این معادن به درستی تعریف کنند.
خاتمی با اشاره وجود گیاهان دارویی در شهرستان ماه‌نشان اظهار کرد: این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق برای رشد و توسعه گیاهان دارویی است و مردم ماه‌نشان می توانند از راه کاشت و فروش این گیاهان درآمدزایی زیادی داشته باشند.
نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در ادامه سخنان خود، تعداد کارمندان و کارکنان نظام اداری در ایران را چند برابر بیشتر از میانگین قشر کارمند در دنیا عنوان کرد و گفت: همین امر نشان دهنده عامل ایجاد ناکارآمدی در نظام اداری کشور و بروز برخی از مشکلات مدیریتی می شود.
وی به تعابیر رهبر انقلاب در تشریح وضعیت حساس و خطیر کشور اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، لازم است که نگاه دوباره ای به نحوه اعمال مدیریت ها داشته باشیم، چرا که شرایط امروز کشور فقط ناشی از تحریم ها نیست و تحریم ها می توانند در اراده ملت ایران خللی ایجاد کنند، بلکه آنچه امروز برای کشور ما خطرساز بوده و دشمن هم از آن سوءاستفاده می کند وجود مشکلاتی در سلسله مدیریتی و عدم کارآمدی و عدم بهره وری بهینه از مدیریت است.
خاتمی با تاکید بر اینکه امروزه مدیریت سیستمی به تنهایی پاسخگو نخواهد بود، اظهار کرد: باید شرایط امروز را به خوبی درک کنیم و در نحوه اقدامات خود بازنگری جدی داشته و از امکانات موجود بهترین بهره برداری را ببریم.
نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید با رفع مشکلات روستاییان از فرصت های موجود بهترین استفاده را نمود، افزود: روستاییان نیروهای مولد کشورند و در تامین امنیت ملی نقش اساسی دارند و نباید با عدم توجه به روستاها موجب شد که روستاها با مهاجرت، خالی از سکنه شود.
وی اظهار کرد: برای تغییر رویکرد در سیستم اداری کشور باید مشاغل غیردولتی را توسعه دهیم.
خاتمی جلب رضایت مردم را از مهمترین وظایف مدیران برشمرد و اظهار کرد: ضروری است با تقویت حوزه اطلاع رسانی ها و روابط عمومی ها به معنای واقعی کلمه، نسبت به ایجاد زمینه گفت‌وگو و تعامل مستقیم مدیران با گروه های هدف و آحاد جامعه اقدام کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =