گزارش منتشر شده در خبرآنلاین با عنوان «تفکیک‌جنسیتی‌ کردن مدرسه‌ای پس از ۴۰ سال»، واکنش نماینده دماوند را به‌همراه داشته است؛ «این موضوع هنوز نهایی نشده است.»

به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه گزارشی در خبرآنلاین با عنوان تفکیک‌جنسیتی کردن مدرسه‌ای پس از ۴۰ سال منتشر شد که در آن وضعیت مدرسه‌ای در مشا روایت شده بود. تنها مدرسه در مشا که در آن می‌خواهند دختر و پسرهای ابتدایی را تفکیک کنند؛ پسرها را به روستای اوره بفرستند و دخترهای اوره را به مشا. شرایطی که با مسیر ۲۰ دقیقه‌ای و ناهموار به‌خصوص در زمستان، مشکلات فراوانی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند و بعضا آنها را به ترک تحصیل فرزندانشان وامی‌دارد. حالا پس از انتشار این گزارش، قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مردم دماوند در واکنش به این گزارش، به ایسنا گفته است: «این موضوع هنوز نهایی نشده، ما در این حوزه به دنبال بهترین راه هستیم تا برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود.»

یا کلاس‌ها را تفکیک می‌کنیم یا دیوار حائل می‌گذاریم

این نماینده مجلس گفته است: «این موضوع هنوز نهایی نشده، ما هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما اگر در حوزه رفت و آمد دانش‌آموزان مشکلی وجود داشته باشد قرار است ما آن را توسط سرویس پوشش بدهیم و دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. دلیل این موضوع این است که برخی از اتباع بیگانه در این مدرسه تحصیل می‌کنند، برای مثال اگر یک دانش‌آموز پنجم دبستانی را در نظر بگیریم آنها از نظر جسمی مانند دانش‌آموز دبیرستانی هستند که شاید صحیح نباشد این افراد به این شکل در کنار هم تحصیل کنند.»

او در ادامه گفته است: «باید تاکید کنم که این موضوع هنوز نهایی نشده است. ما برای این مساله راه‌حل‌هایی را در نظر گرفتیم؛ برای مثال ممکن است ما فقط کلاس‌ها را تفکیک کنیم یا اینکه یک دیوار حائلی بین دانش‌آموزان قرار دهیم تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. ما به همراه مدیر آموزش و پرورش که بسیار در این حوزه تلاش می‌کند قصد داریم بهترین راه را انتخاب کنیم تا مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود.»

 

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =