۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

فرهاد رحیمی رییس هیات تنیس استان اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه گفت: ورزش در تمامی حوزه ها ظرفیت های بسیار خوبی را دارا بوده و خدمات سبز به جامعه ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد رحيمي در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبريک روز خبرنگار اظهار كرد: با توجه به مسائل مختلف كه مردم در طول روز با آن درگير هستند ورزش مي تواند با ظرفيت هاي بالاي خود نقش بسزايي در تامين سلامت افراد داشته باشد. با اين وجود يكي از مشكلات ما كمبود سرانه فضاي ورزشي است به نحوي كه استاندارد سرانه ورزشي در دنيا 6 متر مربع به ازاي هر فرد و ميانگين جهاني آن سه مترمربع بوده در حاليكه اين ميزان در كشور ما حدود 7 دهم مترمربع و در شهر اصفهان كه برچسب برخورداري نيز دارد اين عدد تنها به 4 دهم مي رسد.

وي با بيان اينكه ورزش از بعد اقتصادي و گردش مالي جايگاه ششم را در دنيا دارد، تصريح كرد: گردش مالي مسابقات در المپيك ريو چيزي حدود 8 ميليارد دلار بوده است كه اين رقم حدود يك پنجم فروش نفت كشور ما در طول يكسال است. بنابراين بسيار اميدوارم از ظرفيت هاي عظيم ورزش بتوانيم استفاده هاي بيشتري ببريم.

رييس هيات تنيس استان اصفهان ادامه داد: ورزش در تمامي حوزه ها ظرفيت هاي بسيار خوبي را دارا بوده و خدمات سبز به جامعه ارائه مي دهد. به اين معنا كه هم در حوزه سلامت خدمات داده و هم هيچ گونه آلايندگي را براي جامعه ندارد.

سالمندي در كشورهاي پيشرفته سن صد سال به بالا را شامل مي شود

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين نشست اظهار كرد: سلامت ابعاد مختلف جسمي و رواني دارد و ما در طول زندگي خود از اين امر مهم نبايد غافل شويم.

حيدرعلي عابدي با بيان اينكه ورزش بايد جزو نيازمندي هاي روزانه جامعه قرار بگيرد، تصريح كرد: پرداختن به ورزش با هر ميزان وقت به سلامت جسماني بدن كمك كرده و باعث مي شود به بيماري هاي مختلف مبتلا نشويم. در اين مسير بايد سبك زندگي خود را اصلاح كرده كه جزئي از آن ورزش و جزء ديگر آن تغذيه است.

وي گفت: امروزه در كشورهاي پيشرفته عمر صدسال به بالا را سالمند حساب مي كنند چراكه تا اين سن به راحتي مي توانند از پس كارهاي روزمره زندگي خود بربيايند. استرس مهمترين آفت براي سلامتي افراد به ويژه خبرنگاران است كه بايد به شدت از آن دوري كنند.

حضور بخش خصوصي باعث رونق ورزش مي شود

نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه اين نشست صميمي در جمع اصحاب رسانه اظهار كرد: خبرنگاران با وجود زحماتي كه مي كشند توجه كمتري به آنها صورت گرفته است.

سيدناصر موسوي لارگاني با بيان اينكه رشته مفرح تنيس رشته اي پردرآمد و پرمخاطب در دنيا است، تصريح كرد: اين رشته در كشور ما مدتي مغفول مانده بود كه البته با تلاشي كه در حال صورت گرفتن است اميدوارم بتوانيم پرچم و نامي از كشورمان را با قهرمانان اين رشته در دنيا در آينده اي نزديك برافراشته كنيم.

وي در ادامه با اشاره به سرانه ورزشي شهرستان فلاورجان، گفت: سرانه ورزشي شهرستان فلاورجان 28 صدم مترمربع است كه نشان دهنده سرانه بسيار پايين اين شهرستان است. با اين وجود ورزشكاران فلاورجان در سال 96 موفق به 60 مدال رنگارنگ در ميدان هاي جهاني،‌آسيايي و كشوري شده اند كه نشان دهنده عملكرد بسيار خوب رياست محترم اداره ورزش و جوانان و ورزشكاران اين شهرستان است.

وي اضافه كرد: بزرگان دين براي سلامتي انسان ارزش بسياري قائل بوده اند و يكي از راه هاي سالم ماندن روح و جسم ما اهميت دادن به ورزش است. اميدوارم با حضور بخش خصوصي بتوانيم ورزش را در كشور بيش از گذشته رونق دهيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =