خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید درست است که اجازه خرید سکه صادر شد؛ اما اینکه عده ای با چه نیت و برای چه کاری خریده اند، باید بررسی شود.

عبدالرضا مصری با اشاره انتشار اسامی 10 خریداران بزرگ سکه های پیش فروش شده اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر تاکید کردند، در توزیع سکه و ارز فروشنده و خریدار وجود دارد، بنابراین وقتی اعلام می شود هر کس هر چقدر می خواهد سکه بخرد، بعد از آن نمی توان به خریداران ایراد گرفت.

بازار طلا و سکه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خریدار سکه مقصر نیست، ادامه داد: در شرایطی که دولت و بانک مرکزی به طور رسمی اقدام به فروش سکه بدون هیچ محدودیتی می کند، نمی توان خریدار را مقصر دانست، بنابراین باید در گام نخست باید مقصر اصلی مشخص شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت برای ارائه سکه، اظهار داشت: می توانستیم برای فروش سکه بگوییم هرکس می تواند فقط 2 سکه بخرد یا بازنشستگان با کارت بازنشستگی تا 5 سکه اجازه خرید دارند یا روستاییان، کارمندان دولت، کارگران روزمزد و رانندگان در پیش خرید سکه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید مقصر ایجاد چنین فضایی در بازار سکه مشخص شود، گفت: به نظر می رسد که حیف و میل شده است، بعضی ها حیف می کنند بعضی ها میل. در هر دو صورت مال از دست می رود، برای یک مشت گندم کسی را قورت دهیم یا در آب بریزیم گندم از بین می رود.

مصری در ادامه گفت‌وگویش، با بیان اینکه خرید سکه جرم نیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه خرید داد اما اینکه با چه نیت و برای چه کاری خریده اند باید بررسی شود ممکن است این کار با برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام باشد تا اخلال در بازار ایجاد کند.

این نماینده مجلس افزود: ممکن است دست خارجی در کار باشد تا بازار کشور بهم بریزد، باید این مسائل به دقت بررسی شود.

وی در باره منابع مالی خرید 170 هزار سکه، عنوان کرد: اینکه پول از کجا آورده اند مسئله نیست اگر پول ها خلاف شرع بوده باید قبل از خرید سکه یقه طرف را می گرفتند نه وقتی سکه فروخته شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر نیت خریداران سکه های پیش فروش شده اخلال در نظام اقتصادی یا خروج طلا از کشور باشد جرم جدایی است که باید با قاطعیت با آن برخورد شود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امینی US ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    0 0
    شرم اور بازی رسانه ای میدونم قطعا منتشر نمیکنید ولی شرم اوره که این میزان دروغ با وقاحت تو رسانه ها مشترکا انتشار پیدا میکنه این که میگین به مردم عادی سکه پیش فروش نرسیده دروغ محضه بانک مرکزی اعلام کرده سکه میفروشه بعضی اعتماد میکنن و شفاف وارد این معامله میشن بجای ورود به بازار ازاد که هیزم بشن برای اتیش تورم مگه چقدر قیمت بازار با فروش بانک فرق داشت خود من پس انداز کل زندگی خودمو همسرم رو ۶ماهه با ۱۴۷۵۰۰۰ تومان به بانک تقدیم کردیم و تو بازار قیمت سکه ۱۷۰۰۰۰۰ بود خوب اگه از بازار ازاد خریده بودیم الان مثل یه مجرم باهامون برخورد نمیشد این عوام فریبی رو بس کنید