فتح ژاپن با سرباز تک‌نفره‌ای از کره‌شمالی!

یانگ میونگ سونگ،دختر کشتی گیر کره‌شمالی موفق شد حریف خودش از ژاپن را شکست دهد.پس از کسب مدال طلا او آنقدر خوشحال بود که نتوانست بغض خودش را نگه دارد و به خاطر فتحی که انجام داده بود زار زار اشک می‌ریخت.

مرتضی رضائی:اشک هایش بند نمی آمد.وقتی کشتی گیر ژاپنی را شکست داد بغض داشت،بغضی که شاید سال ها بر دل او،خانواده اش و آبا و اجدادش نشسته بود.بغضی که سرانجام در بازی های آسیایی ترکید.روایت از درگیری بین کره شمالی و ژاپن زیاد است اما اشک هایی که یانگ میونگ سونگ می ریخت حکایت دیگری داشت.ئی هوانگ لی یکی از تاریخ نویسان کره در یکی از کتاب‌هایش به نام جزیره سیاه اینگونه نوشته است:« در سده‌های پیشین نیاکان ما در دودمان گوگوریو نه تنها شبه جزیره کره بلکه شمال شرقی چین را هم در اختیار داشتند. تازش گوگوریو به حدی بود که سپاه سرخ گوگوریو طی حمله‌ای گسترده قبیله نشینان ژاپن را نابود کرد و ۶۴ سال بر تمامی مناطق امروزی ژاپن مسلط شد و به همین دلیل امروز ژاپنی‌ها این ملت قدرت طلب،انتقام می‌گیرند اما آنقدر حرص قدرت آنان را پوشاند که خون مردمان بی گناه کره را ندید.»

شورش‌های کره در سلطه ژاپن به حدی بود که در سال ۱۹۱۹ حکومتی در پیونگ یانگ بعنوان دولت در تبعید کره پدید آمد که هدفش بیرون راندن ژاپنی‌ها از کره بود. سرانجام در سال ۱۹۴۵ ائتلاف دولت موقت کره به مراه نیروی‌های شانگهای در چین موفق به بیرون راندن ژاپنی‌ها از تمامی شبه جزیره کره بود. سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۴۸ در طول جنگ سرد شوروی در شمال و آمریکا در جنوب شبه جزیره کره مستقر شدند و منجر به جدایی کره از نوار مدار ۳۸ درجه یکی به نام جمهوری خلق کره شمالی و دیگری به نام جمهوری دموکراتیک کره جنوبی شد. بیش از ۵۰ سال از استعمار ژاپن می‌گذرد اما در کره جنوبی و کره شمالی هیچگاه ژاپن از دیدگاه میلیون ها کره ای بعنوان دوست دیده نمی‌شود. بیش از 80 میلیون کره‌ای هنوز کینه‌ای در دل نسبت به ژاپن دارند.

یانگ میونگ سونگ اشک می ریخت چون تنهایی ژاپن را فتح کرده بود!گریه هایش بند نمی آمد.در روزگاری که کره شمالی و جنوبی تیم های مشترکی را راهی مسابقات ورزشی می کنند او شده بود سمبل مردم جنوبی نشین.ایستاده برایش کف می زدند و او همچنان اشک می ریخت.می گویند ژاپنی ها،زنان کره ای را به بردگی جنسی می گرفتند و می گویند...یانگ میونگ سونگ ارتشی یک نفره بود.او خودش پادشاه،خودش وزیر و خودش سربازی بود که وقتی زیر یک خم دشمن ژاپنی اش را می گرفت به یاد اجدادش هر چه در توان داشت را می گذاشت تا حریف اش را خاک کند.گازی که او روی مدالش در سکوی نخست بازی های آسیایی زد بدون شک برای ژاپنی ها دردناک تر از همه زخم هایی بود که آنها به اجدادش وارد کرده بودند و حالا این میونگ سونگ است که به تنهایی انتقام همه این دردها را گرفته است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =