عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی گفت: لیست ضمیمه گزارش که شامل صد نفر از همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی است، هفته آینده انتشار عمومی می‌شود.

روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد ابوالفضل ابوترابی یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی در گفت‌وگویی، اظهار داشت مسئولی در بالاترین رده کشور برای تحصیل به اسکاتلند رفته و در آنجا تابعیت انگلیس را پذیرفته. ادعای او انگشت اتهام را تنها به سمت رئیس‌جمهوری اشاره می‌‌برد اما دامنه آن به شخص رئیس‌جمهور محدود نشد و شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی امروز مورد سئوال هستند. اما ابوترابی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تنها یک جمله را تکرار می‌کرد و آن اینکه لیست ۱۰۰ نفره هفته آینده اعلام می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی درباره صحت گمانه‌زنی های مطرح شده نسبت به ادعای برخورداری یک مقام مهم کشور از تابعیت اسکاتلند، به خبرآنلاین گفت: طبق آیین نامه باید هفته گذشته گزارش تحقیق و تفحص همراه با ضمیمه اش قرائت می شد اما آیین نامه رعایت نشد. براساس دستور آقای لاریجانی قرار شد هفته آینده انتشار عمومی شود.

وی افزود: یکی از نمایندگان بعد از قرائت گزارش تحقیق و تفحص تذکر داد که چرا ضمیمه همراه گزارش نیست؟ و آقای علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت اعلام کرد هفته آینده کار انتشار ضمیمه انجام خواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: پیگیری ها در حال انجام است تا آیین نامه اجرا شود. مرجع رسمی تحقیق و تفحص یعنی مجلس شورای اسلامی هفته آینده کل لیست ۱۰۰ نفره را در اختیار رسانه ها قرار می‌دهد.

وی افزود: گزارش و ضمیمه آن به تصویب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیده و همانطور که گفتم متن گزارش در صحن علنی قرائت رسمی شده است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی اعلام کرد: از همه گروه ها و جناح های سیاسی اعم از راست و چپ در لیست تحقیق و تفحص ۱۰۰ نفره هستند که شامل اقامت و تابعیت می‌شود.

وی علی‌رغم اصرار خبرنگار ما درباره اسناد دوتابعیتی بودن یک مقام بلندپایه، هیچ پاسخی ارائه نکرد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =