مهر نوشت: مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از غربالگری ۲۱ هزار نفر در شهرستانهای رفسنجان و انار در زمینه سرطان پستان از ابتدای سال ۹۶ تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن نژادقادری شامگاه یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان در رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۶ که برنامه ایراپن(خدمات نوین سلامت) در حال اجرا است تاکنون بیش از ۲۱ هزار خانم در شهر و روستا در شهرستانهای رفسنجان و انار به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت معاینات سرطان پستان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه گروه هدف این برنامه خانمهای بین ۳۰ تا ۶۹ سال هستند، افزود: تاکنون ۳۱ درصد این جمعیت یعنی تعداد ۲۱ هزار نفر مراجعه داشته اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۵۰ نفر به این بیماری مشکوک بودند که به کلینیک برست در مرکزخدمات جامع سلامت شماره یک شهری رفسنجان جهت اقدامات تشخیصی و درمانی ارجاع داده شدند.

وی بیان کرد: از ۲ هزار و ۵۵۰ نفرمراجعه نیز ۹ نفر تشخیص قطعی سرطان پستان داده شده است که هم اکنون تحت درمان قرار دارند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: حدود ۷۸ هزار نفر خانم ۳۰ تا ۶۹ ساله تحت پوشش مراکز بهداشتی شهر و روستا قرار دارندکه لازم است جهت دریافت خدمات غربالگری سرطان پستان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

نژادقادری اضافه کرد: تشخیص زودرس این بیماری به درمان بهتر کمک می کند و خانمها نباید از مراجعه به مراکز درمانی جهت معاینه، ترس داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =