رزمایش امنیتی محرم در کردستان برگزار شد

سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در رزمایش امنیتی محرم شاهد استفاده از متنوع‌ترین اقدامات تاکتیکی، سلاح، تجهیزات و جنگ‌افزارها توسط نیروها هستیم.

سردار رجبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در حاشیه آغاز این رزمایش به خبرنگاران گفت: در این رزمایش شاهد استفاده از متنوع‌ترین اقدامات تاکتیکی، سلاح، تجهیزات و جنگ‌افزارها توسط نیروها خواهیم بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: این رزمایش در منطقه عمومی شهرستان کامیاران است که یگان‌های برگزیده زرهی، هوانیروز، توپخانه، تکاور و پهپاد، آمادگی، اقتدار و صلابت رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی گفت: تمرین آتش‌های سنگین توپخانه‌ای و زرهی، عملیات‌های هوانیروز، تمرین عملیات هلی‌برن، کمین و ضدکمین، تاخت شبانه، گشت جوله و ایست بازرسی از جمله وظایف ابلاغی این رزمایش است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: هر چند در این رزمایش در حوزه سازمانی بحث آمادگی نیروها و ارزیابی قابلیت‌ها و مهارت‌های فردی و جمعی نیروها مورد نظر است اما هدف اصلی این رزمایش تلاش برای تثبیت و تامین امنیت پایدار در استان است.

سردار رجبی اذعان داشت: این رزمایش جدای از اینکه میزان آمادگی رزم و توانمندی نیروها در مقابله با تهدیدات واقعی و پیش‌بینی‌ شده در آینده ارزیابی می‌شود، خدماتی نیز به مردم منطقه ارائه می‌شود که خدمات درمانی رایگان به مردم ۳۰ روستای منطقه، اجرای طرح غربالگری و ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی به بیماران نیازمند در قالب بیمارستان صحرایی از آن جمله است.

وی اذعان داشت: رزمایش در منطقه‌ای برگزار می‌شود که پوشش جنگلی ندارد بلکه صخره است هر چند تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که هیچ آسیبی به پوشش گیاهی منطقه هم وارد نشود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =