آن‌چه اهالی فرهنگ در یادبود رضا مقدسی گفتند

مراسم چهلمین روز درگذشت رضا مقدسی، روزنامه‌نگار با سابقه و از مدیران رسانه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه 23 اسفند) در نخلستان اوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم چهلمین روز درگذشت رضا مقدسی که عصر امروز برگزار شد، چند چهره رسانه‌ای و فرهنگی از ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای این روزنامه‌نگار با سابقه گفتند.

در آغاز این مراسم، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره آشنایی‌اش با زنده‌یاد رضا مقدسی توضیح داد: «به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و همکار، مرحوم رضا مقدسی را از سال‌ها پیش می‌شناختم و در دوره وزارت نیز به دلیل اینکه با رسانه‌ها همکاری داشتم، این عزیز را می‌دیدم. او فردی بود که همان‌گونه که می‌اندیشید و باور داشت، زندگی و کار می‌کرد. او مسلمانی متعهد، پایبند به اصول و مبانی اعتقادی و آراسته به اخلاق حسنه بود.»

پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس، دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: «مرحوم مقدسی، حامی ضعفا در رسانه‌ها بود. در واقع ایشان فرصتی را در رسانه ایجاد می‌کرد که افراد ضعیف بتوانند حق‌خواهی کنند.»

حسین انتظامی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه مراسم با اشاره به آشنایی خود با رضا مقدسی گفت: «من با ایشان از سال ۱۳۵۹ در حزب جمهوری اسلامی مشهد آشنا شدم. بعدها به واسطه انجمن اسلامی دبیرستان شهید حکمت همدیگر را بیشتر دیدیم و حضور رضا مقدسی باعث شد که بیشتر با هم باشیم. همچنین ما فعالیت‌های رسانه‌ای تقریبا مشترکی هم داشتیم.»

او ادامه داد: «درست است که رضا مقدسی، آدمی حرفه‌ای، باسابقه، روزنامه‌نگار تراز اول و دارای فهم بود اما صفتی که برای من او را برجسته می‌کرد، اخلاقش بود. در کار و صنف ما اخلاق حرفه‌ای همیشه منشأ اثر بوده است.»

در ادامه این مراسم، سردار کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «با رضا مقدسی از زمانی که در خبرگزاری مهر بود و من در نیروی انتظامی بودم، آشنا شدم. ایشان به معنای واقعی فردی حزب‌اللهی بود و اخلاص داشت. او در دفاع از ارزش‌ها می‌ایستاد و اگر جمعی مخالف بودند روی حرف خود ایستادگی می‌کرد. ثابت‌قدمی و استواری ایشان در مسئولیت‌ها و در همه جاها برای ما درس بود.»

او افزود: «امید دارم جامعه رسانه‌ای ما از چنین الگویی پیروی کند و باید راه و روش حرفه‌ای مقدسی تدوین شود و در اختیار نیروهای جوان قرار بگیرد.» 

مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم هم درباره ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای زنده‌یاد مقدسی گفت: «او تکلیف‌گرا بود و زمانی که تکلیف را احساس می‌کرد با همه وجودش تلاش خود را انجام می‌داد. با این روحیه بود که در هشت سال دفاع مقدس جنگید و بعد هم در فضای رسانه‌ای رسالت خود را به نحو احسن انجام داد.

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس هم در ادامه مراسم بیان کرد: «من در آخرین دیدار که همراه ایشان بودم یک چهره دیگری نیز از او دیدم. او هنوز در فضای عملیاتی کربلا ۵ بود و بچه رزمنده‌ای بود که در فقدان دوستان خود می‌سوخت و یاد آن‌ها را زنده نگه می‌داشت. همچنین ایشان به شکل مراد و معشوقی نسبت به مقام معظم رهبری حرف می‌زد. ما در حال حاضر در فقدان ایشان می‌سوزیم زیرا خلأ او مشهود است.»

در این مراسم که در نخلستان اوج برگزار شد، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای چون غلامعلی حدادعادل (رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی)، حسین انتظامی (قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سردار کارگر (رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس)،محمدحسین صفارهرندی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، علیرضا زاکانی (نماینده سابق مجلس)، مجید قلی‌زاده (مدیرعامل خبرگزاری تسنیم)، پیام تیرانداز (مدیرعامل خبرگزاری فارس)، محمود رضوی (تهیه‌کننده سینما) و ... حضور داشتند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =