ایرنا نوشت:قاضی دادگستری شهرستان گُمیشان از توابع استان گلستان یک نوجوان 14 ساله را که بدون داشتن گواهینامه از موتورسیکلت استفاده کرده بود؛ محکوم به ابراز ندامت نزد دانش آموزان همکلاسی و نیز عذرخواهی از اهالی محله کرد.

ئیس دادگستری گمیشان اظهار داشت: مطابق گزارش مرجع انتظامی نوجوان 14 ساله ای در یکی از مناطق شهرستان مرزی گُمیشان به دلیل تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و نداشتن گواهینامه توقیف و به مرجع قضایی معرفی شد که با بررسی محتویات پرونده دادگاه بزه انتسابی را محرز تشخیص داد.
محمد تازیکی افزود: در ادامه سیر رسیدگی پرونده، رئیس شعبه اول دادگاه عمومی گُمیشان این نوجوان را به سرپرست خانواده تحویل می دهد اما بر اساس رای صادره مقرر شد که دانش آموز متخلف به مدت یک هفته در هنگام اجرای مراسم صبحگاه مدرسه با نظارت مدیر مربوطه از رانندگی با موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه ابراز ندامت کند.
همچنین بر اساس رای صادره دادگاه مقرر شده است که این نوجوان 14 ساله در مقابل دیگر دانش آموزان مدرسه متعهد گردد تا زمانی که به سن قانونی نرسیده و گواهینامه مجاز دریافت نکرده است، به هیچ عنوان مبادرت به رانندگی با موتورسیکلت نکند.
به گفته رییس دادگستری گمیشان؛ طبق این رای دانش آموز متخلف باید از دوستان و هم مدرسه ای های خود بخواهد تا اگر روزی قولش را فراموش کرد به او یادآوری کنند که بدون گواهینامه نباید موتور سواری کند.
تازیکی افزود: عذرخواهی از اهالی سیمین شهر که بزه انتسابی در آن منطقه رخ داده است؛ دیگر تکلیف معین شده از سوی قاضی برای این دانش آموز است.
 طبق آمار مراکز انتظامی بیشتر کشته شدگان حوادث رانندگی در مناطق مختلف استان گلستان موتورسیکت سواران هستند که بیشتر آنان نیز در سنین نوجوانی تا جوانی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    2 3
    مجازات خوب و هوشمندانه ای هست