جدیدترین اظهارات مهدی تاج ، در مسیر کم کردن دغدغه های گروهی از مردم جامعه است که شاید خوشایند پرسپولیسی ها نباشد.

فرهاد عشوندی: باز تاریخ یک بازی ملی همزمان شده است با یک رخداد مذهبی. بازی حساس برگشت پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا افتاده است عصر روز تاسوعا و حالا فدراسیون فوتبال شروع کرده به مکاتبه با ای اف سی برای تغییر زمان بازی. تلاشی که البته به نتیجه نرسیده است. باز دوباره ترس از این است که در عصر یک روز عزاداری یک مسابقه فوتبال برگزار شود.

جالب اینجاست که در پی بی نتیجه ماندن تلاش ها برای تغییر زمان بازی ، مهدی تاج از این گفته که قصد دارند در نامه ای به باشگاه قطری و ای اف سی جای میزبان و مهمان را عوض کنند. یعنی پرسپولیس که با این قرعه سخت ، تنها امیدش این است که در بازی برگت و جلوی هوادارانش از سد الدحیل عبور کند ، باید دودستی ، این بخت و امتیاز را از خود بگیرد چون عده ای نگران فضای ورزشگاه هستند.

هنوز یکسال از آخرین تلاقی اینچنینی تاریخ های مذهبی و رخدادهای مهم ملی مان نگذشته است. روزی که تیم ملی کشورمان در شب قدر توانست با پیروزی برابر کره جنوبی ، گار صعود به جام جهانی را یکسره کند. آن روز هم کلی حرف و حدیث ایجاد شد. کلی ترس و دلهره داشتید. کلی تلاش کردید برای تغییر تقویم. اما در نهایت تمکین کردید به مردم. گذاشتید تا خودشان نشان دهند چطور پای باورهای مذهبی شان می مانند.

گاهی طوری می ترسید که از یاد می برید امام حسین نه برای نگاه حکومتی مان به دین که دقیقا برگرفته از ریشه های مذهبی همه مردم مسلمان و شیعه ایران است. آیین عزاداری های عاشورایی را در همه این 1400 سال ، خود مردم فارغ از هر مشی سیاسی شان زنده نگه داشته اند.

در همه این سال ها خود مردم این مراسمات را اجرا کردند و اگر هم اجبار به بازی تیم شان باشد ، قطعا خودشان با دل و جان ، می دانند چطور حرمت مراسم عزای شان را حفظ کنند و چطور هم تیم شان را تشویق کنند.

کاش این قدر به جای مردم تصمیم نگیرید که آنها خودشان بهتر از همه بلدند چطور همه مراسم آیینی شان را اقامه کنند و آنهایی که نرانی دارند از پی شان بدوند.

آقای تاج ، می دانیم شما هم تحت فشارید اما شاید بد نباشد صحنه های غرورانگیز بازی ایران و کره را برای دوستان نگران یا حتی دلواپس مان دوباره به نمایش بگذارید و بگویید این شور آیینی را خود این ملت زنده نگه داشته اند و چه بهتر است شما بزرگواران نگران حل مشکلات ریشه ای این مردم باشید. آنها خودشان بلدند چطور دین شان را ، آیین شان را و فرهنگ شان را حفظ کنند.

 

 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =