سهم بری تجهیزات مدارس از اعتبارات استانی افزایش یابد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران بر ضرورت افزایش سهم بری تجهیزات مدارس از اعتبارات استانی تأکید کرد و گفت: سهم قابل قبولی از اعتبارات استانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران؛ «قربانعلی شیرزاد» در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: متوسط سهم بری در کشور 10 درصد است که این رقم در مازندران به 5.5 درصد می رسد.

وی با اشاره به لزوم افزایش این سهم در مازندران تصریح کرد: اگر این فاصله تا متوسط کشوری برای مازندران جبران شده و سهم مازندران نیز به 10 درصد افزایش یابد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مازندران با اشاره به نامه معاون علمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ها ادامه داد: در این نامه متوسط سرانه آموزشی تعیین شده و استان ها ملزم شده اند که نسبت به افزایش اعتبار و سهم بری آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی با اشاره به اعتبارات استانی در سال 97 ابراز کرد: امسال در مجموع استانی با کاهش اعتبارات مواجه هستیم اما بنا بر این است که تخصیص افزایش پیدا کند.

شیرزاد به موضوع خیرین نیز اشاره کرده و گفت: باید از ظرفیت خیرین به نحو احسن استفاده کنیم و چاره ای جز مشارکت مردمی نداریم اما متأسفانه از برخی از ظرفیت های استان در این زمینه استفاده نکرده ایم و باید سازوکارها را اصلاح کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران درباره پروژه های نیمه کاره خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی پروژه خیرساز متوقف شد باید سازوکاری اتخاذ کنیم که پروژه مذکور در اولویت قرار گرفته و از اعتبارات شهرستانی تکمیل شود.

وی به برخی پروژه های نیمه کاره که بلاتکلیف مانده اند نیز اشاره کرده و افزود: این بلاتکلیفی موجب خسارت شده و باید هر چه زودتر تصمیم گیری کنیم که چه برنامه ای برای این پروژه های بلاتکلیف در شهرستان ها اجرا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =