ظریف: جهان مقابل آمریکا ایستاده است/ اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند

وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست کمیسیون برجام در میان خبرنگاران گفت: کشورهای شرکت کننده در نشست وین متعهد به ادامه روابط بانکی و همکاری در بخش ترابری و تجاری و سرمایه گذاری با ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته پس از نشست وین در جمع خبرنگاران گفت : من فکر می کنم این جلسه یک گام رو به جلو بود و توافقات خوبی را به دست آوردیم و امروز جامعه بین‌المللی از اراده اعضای باقیمانده در برجام در سطح وزرای امور خارجه مطمئن است که برجام ادامه پیدا می کند و شرکت های آنها با ایران همکاری خواهند داشت و آنها هم از شرکت های خود حمایت می کنند و آمادگی دارند مسیرهای تبادلات بانکی را برای آن شرکت ها تسهیل کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: به نظر من این نشست یک پیام مهم برای اقتصاد جهان داشت و امروز هم مطمئن هستیم بقیه دنیا در کنار آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران قطعا نخواهند بود و حتی در برابر آمریکا ایستاده اند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بین‌المللی، مسیر شکوفایی اقتصاد ایران را با سربلندی ادامه دهیم.

در همین رابطه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای عضو توافقنامه هسته ای متعهد به ادامه خرید نفت ایران شدند. در نشست وین، اراده سیاسی کشورهای اروپایی برای مقابله با طرح آمریکا را احساس کردم. پیشنهادهای ارائه شده در نشست وین عملیاتی است و اگر اجرا شود، می توانیم به جلو حرکت کنیم. پیش از آغاز اجرای تحریم های آمریکا، این اقدامات باید عملی شود. ایران از " اراده مقاومت " در برابر آمریکا استقبال می کند.

آنچه مهم بود این که جزئیات در خصوص اقدامات طرف های مشارکت کننده در برجام روشن تر شود که این هم اتفاق افتاد و از طرفی مهم این است که ببینیم این اقدامات چگونه عملیاتی می شود.

52310

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    8 0
    خدایش بغیر از روسیه و چین بقیه کشورها چقدر نفت تعهد دادند برای خرید؟؟؟؟؟
    • شمس تبریزی RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      1 0
      داداش، ما سه سال صبر کردیم، سه ماه دیگه هم صبر میکنیم. بالاخره معلوم میشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    6 0
    ببینیم در عمل چی میشه تا حالا که یک درصد از چیزهایی که وعده دادید عملی نشد
  • بی نام RO ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 0
    با احساس کاری نمتوان جلو برد باید عمل نمایند مثل برای خرید نفت ویا غیره طلا امانت بدن ویا غیره هواپیما خریداری شده چه شدن /بازار دلار بین ایران وکشورهای اروپایی حذف وچندین شعبه بانک روپایی برای تبدیل ریال به یورو ایجاد شود
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    6 0
    وعده وعيد ديگري به ذهنتون نرسيد؟ مثلا امريكا در حال سقوطه يا ترامپ مريضي لا علاج داره
  • رضا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    0 0
    با وجود اینکه آقای دکتر ظریف اشراف به مسایل دارد، ذکر چند مورد به نظر ضروری است: ۱ خرید تضمینی نفت به معنی لغوی ذکر شده از نظر قانونی برای اروپا دارای پیچیدگی بوده و اروپا تضمینی برای خرید کالا یا خدماتی بدون تصویب قانون یا عقد قرارداد نمیتواند ادایه دهد که هر دو مورد نه انجام شده و نه به نظر میرسد اصولا بتواند در دستر کار کمیسیونهای مسئول در پارلمان اروپا قرار گیرد ۲ یک راه حل غیر مستقیم میتواند دریافت وام سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۵ باشد که بازپرداخت وام به ایران از طریق صادرات نفت و گاز تامین شود که این مورد نیز از نظر چگونگی توزیع نفت و گاز بین اعضای اتحادیه دچار پیچیدگی هایی است. ولی دریافت وام حتی با بهره و استفاده از وام به عنوان تابه تبدیل کننده یا کاتالیزاتور
  • رضا A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    0 0
    راه حل قابل توجیه و با وجود پیچیدگی های قانونی و سیاسی دادای چشم انداز واقعی تری است. ۳ در صورت اعطای وام قطعا جنجال سیاسی در اروپا توسط لابیهای کثیف شناخته شده به راه خواهد افتاد که میتواند باعث احتیاط طرفهای برجام و تردید شود. برای خنثی کردن این موضوع از فاکتور بهره بانکی میتوان استفاده کرد. با توجه به بهره تقریبا صفر درصد اعتبارهای اعطایی بانک مرکزی اروپا در فاینانس وام احتمالی به ایران، میتوان به طور مثال وام با بهره ۴ تا ۷ درصد دریافت کرد که با توجه به رقم بالای وام احتمالی، یک بهره در بازه ۴ تا ۷ درصد اعطای وام به ایران را توجیه پذیر کرده و احزاب حاکم در مقابل مالیات دهنده گان اروپایی که در واقع تامین کنندگان اصلی یک وام احتمالی خواهند بود دارای قدرت استدلال هستند. ۳ اغلب گفته میشود