مصاحبه همراه با اشک سید رضا افتخاری در لحظه جدایی از استقلال ابهام های زیادی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد نوری فر روزنامه نگار ورزشی و مدیر پیشین روابط عمومی استقلال ، در کانال تلگرامی خود توضیحاتی بر این مصاحبه نوشته و پاسخ هایی داده است که بخش هایی از آن که ایراد اتهام به افراد ندارد ، منتشر شده و خبرآنالاین تنها سعی کرده این دیدگاه را هم درباره مصاحبه احساسی مدیر پیشین استقلال منتشر کند.

در این مطلب می خوانید»درباره مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای رضا افتخاری در آخرین روز کاری خود در باشگاه استقلال چند نکته نوشتم که امیدوارم حوصله کنید و بخوانید.

 

علامت ▪️:صحبتهای افتخاری

علامت ✖️: نوشته من

 

❓چرا اعتصاب

 

▪️برای اولین بار در تاریخ این باشگاه ۸۰ درصد در سال گذشته و ۸۰ درصد هم امسال پول بازیکنان را پرداخت کردیم.

 

✖️سابقه نداشته که ۸۰ درصد پول بازیکنان در استقلال پرداخت شود اما تیم اعتصاب کند و تمرین برگزار نشود. در دوره منصوریان شاهد این اتفاق بودیم!

 

❓چرا دروغ

 

▪️این شایعاتی که شده درمورد نقل و انتقالات باید بگویم که من همه اینها را نگه داشته‌ام  و به غیر از دو نفر که تاییدیه پزشکی‌شان آمده قرارداد بقیه را امضا نکردم و  نگه داشتم که تاییدیه پزشکی بیاید. اینکه گفتند با بازیکن مصدوم قرارداد بستند اصلا قراردادی بسته نشده و من هنوز امضا نکرده‌ام.»

 

✖️در کجای دنیا بازیکنی که قراردادش امضا نشده، در کنار معاون باشگاه عکس پیراهن می‌گیرد و خبر و تصویرش به عنوان خرید جدید در تمامی رسانه‌های رسمی باشگاه منتشر می‌شود؟! مگر پارسال به نامه محرمانه پزشک باشگاه درباره مجتبی جباری اهمیت دادید یا همین علی کریمی؟! اگر با تیم پزشکی‌تان هم مشکل داشتید، هرگز اقدامی نکردید که آنها متوجه برخی رفتارهایشان باشند. یعنی ضعف مدیریت.

  

مگویان بدهی خاصی نیست

 

▪️من الان که از اینجا بیرون می‌روم، به جز چند مورد که آژانس و هتل هستند و مجموعه ورزشی آزادی هیچ بدهی نداریم. شما گذشته را ببینید. چقدر بدهی گذاشتند و رفتند و من الان جور آن می‌کشم.

 

✖️در تاریخ بعد از انقلاب، استقلال هیچ‌وقت مثل ۲ فصل گذشته وضع مالی‌اش خوب نبوده. همه مدیران قبلی با همه ضعف‌هایی که داشتند به اندازه دوره شما پول نداشتند اما سئوال اینجاست که پولهای اسپانسر را چطور مدیریت کردید؟ چرا می‌گویید بدهی خاصی ندارید؟ پس پرونده چند صد هزار دلاری مگویان مربوط به کیست؟ مبلغ قرارداد مجتبی جباری چطور؟ انتقاد اصلی به شما این است که می‌توانستید با این همه پول کارهای بهتری انجام بدهید. آیا یک آجر به کمپ حجازی اضافه کردید؟ چطور باشگاه پرسپولیس می‌تواند در ورزشگاه اهدایی شهرداری تمرین کند اما شما برای تمرین تیم با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی به ورزشگاه صنایع دفاع می‌رفتید؟ آیا استقلال مثل پرسپولیس ورزشگاه امام رضا را در اختیار نداشته؟ آیا ممکن نبود، به جای گاف‌هایی مثل مگویان، کمی به این ورزشگاه رسیدگی می‌شد تا هزینه اضافی پرداخت نکنید؟

 

شما یا مردم

 

▪️یک روز یک نفر به من گفت که آقا اگر قبلی‌ها بدهی گذاشتند فلان قدر قهرمانی آوردند که گفتم اگر قهرمانی آوردند پول آن را من الان می‌دهم. وقتی آن موقع که بازیکن گرفتند اکنون پولش را من می‌دهم و قهرمانی مال آنها نیست و مال من است!

 

✖️پول آنها را شما ندادید. پولش را مردم از طریق ۳۰۹۰ پرداخت کردند. این مدل درآمدزایی هم در دوره افشارزاده شروع شد و شامل پرسپولیس هم می‌شود. شما یک طرح درآمدزا و پول‌ساز غیر از این نام ببرید که توسط خودتان انجام شد و موفق بود؟ چرا حمایت مردمی را به نام خودتان سند می‌زنید؟ محصول دوره مدیریت شما چند قرارداد است که در بین راه رهایش کردید و شکایت‌های حقوقی فراوان در راه است.  شما برای حل حقوقی قراردادتان با همراه اول و شرکت شیرازی چه کردید؟ بانک کوثر چطور که ناگهان رهایش کردید؟ آنها شکایت نکردند؟

 

ضرر یا لذت

 

▪️من در فوتبال بزرگ شدم و می‌دانم بازی سوپرجام جز ضرر چیزی برای من نداشت.

 

✖️نه، این طور نیست. اگر مدیریت درستی داشتید و زودتر تمرین و کار نقل و انتقالات و تست پزشکی را شروع می‌کردید، فردا جمعه همه فوتبال ایران بابت برگزاری یک بازی داغ لذت می‌بردند. متاسفانه لغو سوپرجام و رفتار شما و شفر در شأن باشگاه استقلال نبود.

 

انتقاد از فدراسیون، چرا حالا

 

▪️درباره تبلیغات محیطی اصلا معلوم نیست قراردادهایی که در فدراسیون بسته می‌شود و از ۱۶۰ تا می رسد به ۵۰ تا برچه اساسی است.

 

✖️به یاد نداریم در دوران شما در استقلال حتی برای یکبار به این انتقادها اشاره کرده باشید. یعنی انتقاد علیه مسائل کلان در فدراسیون فوتبال! حالا که کنار رفته‌اید، دیگر گفتن این حرفها اثر ندارد.

 

باخت‌ها برای شما نیست

 

▪️وقتی که تیم را در زمان آقای منصوریان تحویل گرفتم تیم بسته شده بود و من نه دخالتی در جذب مربی و دستیارانش داشتم و نه بازیکنان. اوایل لیگ هم تیم انتهای جدول بود و در نهایت آن را نایب قهرمان کردیم و سهمیه آسیا گرفتیم.

 

✖️این چه منطقی است که باخت‌ها برای قبلی‌ها بوده و دومی لیگ و سهمیه برای شما؟ چرا از شکست سنگین در العین نمی‌گویید؟ در ضمن همان سناریوی سال اول شما در فصل گذشته هم رخ داد اما منجر به تغییر سرمربی شد!

  

چرا سرپرست را تغییر ندادید؟

 

▪️من تنها بودم هیچکس به من کمک نمی‌کرد و دنبال پول و بدهی باید می‌دویدم. دنبال مربی می‌دویدم، دنبال بازیکن و کمپ جور کن ... اینها کارهای اجرایی بود باید انجام می‌دادیم.

 

✖️اگر تنها بودید، نیرو می‌آوردید. وضع مالی که بد نبود. چرا باید دنبال مربی و بازیکن و کمپ می‌دویدید؟ پس وظیفه سرپرست چیست؟ چرا نسبت به تغییر سرپرست اقدام نکردید؟ ضعف تیم در حوزه سرپرستی که کاملا مشهود بود اما شما فقط در حرف می‌گفتید که باید سرپرست را تغییر بدهم، همین

 

چرا بازیکنان به شما زنگ نزدند

 

▪️انتظارم از بازیکنانم بعد از جام جهانی حداقل این بود که یک زنگ به من بزنند. آقای حسینی! شما که در استقلال شدی سید مجید حسینی، چرا بعد از جام جهانی جواب تلفن ما را ندادی. اینها بود که من تصمیم به استعفا گرفتم.

 

✖️شگرد مدیران این فوتبال پاسخ ندادن تلفن به بازیکن است. شما هم در بزنگاه‌های خاص وقتی بازیکنان پول می‌خواستند، پاسخ تلفن نمی‌دادید. آنها هم در نقطه مقابل منظور شما را از تماس تلفنی بعد از جام جهانی می‌دانستند و پاسخ ندادند. این دیگر جای گلایه ندارد.

 

چرا از چشمی دلخور می‌شوید

 

▪️آقای امید ابراهیمی، شما قبل از رفتن به قطر آمدی و به من بگویی فلان قدر می‌خواهم اما من ندادم و بعد بروی؟ من خودم را آماده کرده بودم که امید را با هر قیمتی پولش را جور کنم و نگهش دارم. همان کاری که با وریا کردم و نگهش داشتم.

 

✖️وقتی قرار بوده امید را با هر رقمی شده نگه دارید و وریا را هم نگه داشتید، به مجید حسینی هم که وعده ۳ میلیاردی داده بودید، خب معلوم است که روزبه چشمی هم می‌آید و می‌گوید ۴ میلیارد بدهید. پس چرا از چشمی دلخور می‌شوید و گلایه می‌کنید؟! حتی تیام هم گفته ۵۰۰ هزار دلار؛ نیم فصل. پس جای ناراحتی ندارد. همه دندان باشگاه را شمرده بودند!

 

چرا از کمک ایجنت‌ها نمی‌گویید

 

▪️در این فوتبال کثیف دلال‌ها بیداد می‌کنند و بازیکنان جوانی مثل نورافکن را که با زحمت در تیم‌های پایه رشد و آموزش داده‌ایم و به تیم اصلی فرستادیم، هنوز یک سال بازی نکرده، می‌برند.

 

✖️نورافکن را همان مدیربرنامه‌ای برده که وریا غفوری را آورده. چرا وقتی ایجنت‌ها در انتقال این همه ستاره به تیم شما نقش داشتند، آن موقع حرفی نمی‌زدید؟ پرونده شکایت بازیکنان خارجی استقلال را با کمک کدام ایجنت به تعویق انداختید؟ کدام ایجنت به شما وکیل خارجی معرفی کرد؟ آقای افتخاری، شما سالهاست که مدیر این فوتبال هستید. از بازیکن سالاری و نقش واسطه‌ها و رفتار هواداران نگویید. شما و امثال شما باید پاسخگوی این مسائل باشید، نه اینکه مطالبه‌گری کنید.

 

چرا پاسپورت حسینی را ضبط کردید

 

▪️چند نکته درباره ماجرای مجید حسینی توسط افتخاری گفته شد که چون طولانی بود، اینجا دوباره  منتشر نشده.

 

✖️این شرط من درآوردی و بی‌فایده کسب رضایت باشگاه را کدام مشاور به شما توصیه کرد؟ مگر فیفا مثل ما حامی جهل و فریبکاری است؟ وقتی قرار است مجید حسینی بابت جدایی ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کند، پس دیگر شرط رضایت چه معنایی دارد؟ این شگردها را چطور کشف می‌کنید؟ حتما باید همیشه منتظر مشت محکم فیفا به دهانمان باشیم؟!

اگر مجید حسینی قرارداد ۲ ساله داشته و شما هم استاد قرارداد بستن، چرا پاسپورتش را ضبط کرده بودید؟ آیا به روشهای خودتان اطمینان نداشتید؟!

 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =