چشم عمانی‌ها به جاذبه‌های شیراز روشن می‌شود

«خبرجنوب» نوشت: رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس گفت: در شیراز حدود 14 سال است که ویزای فرودگاهی صادر می‌شود و شرایط برای ورود گردشگران عمانی بسیار آسان است.

از تخفیف 40 درصدی مراکز اقامتی و ارایه خدمات رایگان هتل های فارس به گردشگران عمانی و برگزاری هفته های فرهنگی و گردشگری شیراز در مسقط گرفته تا اجرای تورهای ترکیبی و معرفی ظرفیت ها و جاذبههای تاریخی، درمانی و طبیعی استان تنها بخشی از مباحثی بود که در نشست صمیمانه فعالین حوزه گردشگری کشور عمان با دست اندرکاران و فعالین بخش های دولتی و خصوصی گردشگری استان فارس در شیراز عنوان شد.

مباحثی که هدف آن بر تقویت روابط گردشگری و تجاری کشور عمان و فارس تاکید دارد و به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس باید تورهای ترکیبی با هدف توسعه گردشگری منطقه تعریف و اجرا شود و این توسعه تنها به گردشگری درمانی ختم نشود.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری «خبر جنوب»، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این نشست صمیمانه که با پرسش و پاسخ اصحابه رسانه هم همراه بود گفت: نخستین تور آشنا سازی فعالین حوزه گردشگری عمان با همکاری بخش خصوصی برگزار شد که در جریان این برنامه 17 نفر از فعالین حوزه گردشگری این کشور با جاذبه ها و ظرفیت ها و زیر ساختهای گردشگری این استان شامل 18 هتل چهار و پنج ستاره فارس و 3 بیمارستان تخصصی که دارای بخش بین المللی هستند و همچنین بازار های تاریخی وکیل و سرای مشیر دیدن کردند.

وی با بیان این که هدف از اجرای این تورآشناسازی فعالین گردشگری کشور عمان با تمامی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری

استان به ویژه شهر شیراز است تاکید کرد: در حال حاضر اکثر گردشگران عمانی که به شیراز سفر می کنند در حوزه توریسم سلامت و درمانی هستند و این درحالی است که ما به دنبال توسعه دیگر شاخه های گردشگری استان هم هستیم و با توجه به پتانسیل های مناسبی که در فارس وجود دارد جا دارد که تورهای ترکیبی و جذاب تری برای این گردشگران تعریف و ارایه شود.

امیری خواستارهماهنگی بیشتر بخش خصوصی گردشگری استان برای اجرای منظم تر تورهای گردشگری و تبادل گردشگر شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده تور آشنا سازی فعالین حوزه گردشگری فارس از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری عمان نیزبه زودی برگزار خواهد شد و با برنامه ریزی ها نیز در نظر داریم هفته های فرهنگی و گردشگری فارس و شیراز را نیز در مسقط برگزار نماییم. بنابر این گزارش در ادامه این نشست خلیلی رییس دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه در استان فارس گفت: این نمایندگی در شیراز بزرگ ترین و نخستین دفتردر کشور است که فعالیت خود را در چندین سال گذشته آغاز کرده و یکی از مهم ترین فعالیت این دفتر به خدمات رسانی به مسافران وگردشگران کشور عمان برمی گردد. وی با اشاره به این که گردشگران عمانی از بهترین میهمانانی هستند که به فارس و شیراز سفر می کنند افزود: عمانی ها مردمی صمیمی و دوست داشتنی هستند که این موضوع به اشتراکات فرهنگی بین ایران و عمان بر می گردد. خلیلی در ادامه به اشتراکات فرهنگی و تجاری بین ایران و عمان نیز اشاره و اضافه کرد: سال هاست که مشکلاتی در حوزه گردشگری درمان و سلامت وجود دارد و در تلاشیم که هر چه سریع تر این مشکلات را حل کنیم

وی ادامه داد: همواره افرادی به صورت غیر رسمی در عمان در حوزه گردشگری درمانی فعالیت می کنند و بی شک این افراد مشکلاتی را در این حوزه به وجود می آورند و جا دارد این چنین مشکلات هم با همکاری بخش خصوصی و دولتی رفع شود. خلیلی همچنین در خصوص ویزای فرودگاهی گفت: در شیراز حدود 14 سال است که ویزای فرودگاهی صادر می شود و شرایط برای ورود گردشگران عمانی به ایران بسیارآسان می باشد. رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس در ادامه خاستار توسعه و تقویت گردشگری عمان و استان فارس شد. وی با بیان این که کشور عمان در زمینه جذب گردشگر پیشرفت هایی داشته افزو د: این کشور داری جاذبه های توریستی و زیرساخت های گردشگری است، از سویی موقعیت استراتژیک این کشور در حوزه خلیج فارس باعث شده یکی از دوستان ما به شمار رود.نماینده وزارت خارجه با بیان این که عمانی ها درحال تاسیس بندری هستند که کل صادرات آفریقا را انجام دهند ادامه داد: ما هم به مسافرین عمانی نگاه ویژه داریم و موقعیت پزشکی و نزدیکی و فرهنگ مشابه باعث شده مسافران عمانی به شیراز بیابند و یکی از بهترین گردشگران شیراز به شمار می روند.

خلیلی در عین حال بیان کرد: سال ها درباره جاذبه های گردشگری و گردشگری سلامت صحبت می کنیم در حالی که نیاز است به زیرساختها بیشتر توجه داشته باشیم، از این رو ما اینجا هستیم که اگر مشکلی هست را ببینیم و حرف شما را بشنویم.

خلیلی همچنین با این اعتقاد که برخی در جریان مبادلات گردشگر مشکلاتی ایجاد می کنند، افزود: در پی برخورد با این روند هستیم البته تبلیغات ما در این باره کلامی بوده است اما باید بیشتر کار کنیم زیرا اگر عمانیها با شرکت های رسمی کار کنند ما می توانیم بیشتر توجه داشته باشیم.

در ادامه افشین تهرانی نایب رییس جامعه هتلدارا ن استان فارس نیز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این تور آشناسازی تاکید کرد: در حال حاضر دراستان فارس 90 هتل با بیش از 18 هزار تخت وجود دارد که از این تعداد 20 هتل چهار و پنج ستاره هستند. وی به ارایه خدمات ویژه هتل های استان به گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: با برنامهریزی های صورت گرفته هتل های استان به گردشگران عمانی که به فارس سفر کنند 40 درصد تخفیف در اقامت و یک سری خدمات رایگان رفاهی ارایه خواهد کرد.
تهرانی در ادامه اضافه کرد: امید است از این دست تورهای آشناسازی در حوزه سرمایه گذاری نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «خبر جنوب» در این نشست «طلال» مدیر یکی از آژانس های هواپیمایی کشور عمان به نمایندگی از گروه عمانی نیز گفت: در این سفر چند روزه به استان فارس ما شیراز را کشف کردیم و در نظر داریم گردشگران عمانی را با جاذبههای تاریخی و طبیعی و گردشگری این شهر آشناکنیم تا به این شهر زیبا سفر کنند.

وی با بیان این که گردشگران عمانی تنها برای درمان به شیراز سفر نمی کنند افزود: به محض ورود به عمان مردم کشورمان را به دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی و طبیعی استان فارس به ویژه شهر شیراز ترغیب و تشویق خواهیم کرد.

نماینده فعالین حوزه گردشگری کشور عمان همچنین اضافه کرد: در استان فارس هتل ها با استانداردهای جهانی ساخته شده و خدماتی که در این اماکن اقامتی هم ارایه میشود بسیار حرفه ای است. وی میهمان نوازی شیرازی ها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: شیراز و سپیدان دارای آب و هوای مطلوبی است که گردشگران را از گوشه و کنار دنیا به این منطقه می کشاند.

طلال اضافه کرد: در این استان قسمت بزرگی از تاریخ و فرهنگ ایرانیان را دیدیم و بی شک این موضوع برای مرمان کشورم دوست داشتنی و جذاب است و ما در سفر به شیراز احساس کرديم که در شهر و کشور خودمان هستیم.وی گفت: با راه اندازی پروازهای مستقیم مسقط به شیراز گردشگران عمانی می تواند در مدت یک ساعت و نیم به شیراز سفرکنند وازجاذبه های منحصر به فرد و دیدنی این شهر بازدیدی داشته باشند. در ادامه این نشست سپیده محمدی مدیر شرکت هواپیمایی سلام ایر نیز گفت: در حال حاضر هفته ای 5 پرواز مستقیم از شیراز به مقصد مسقط برقرار شده است .وی ادامه داد: این پروازها با ایرباس 320 انجام میشود و تاکنون نیز استقبال گردشگران از این پروازها در حد مطلوب بوده است.در ادامه این گفت و گو ها فرزامی یکی از فعالین حوزه گردشگری فارس و جامعه هتلداران استان بر لزوم برگزاری تورهای آشناسازی شهرها و کشورهای هدف گردشگری استان تاکید کرد و افزود: تور آشناسازی فعالین گردشگری عمان نخستین توراز این دست است که در سال جاری برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این تور آشناسازی سعی شده تمامی ظرفیت های استان به ویژه جاذبه ها و زیر ساخت های گردشگری شهرستان های شیراز و سپیدان در حوزه های مختلف به این فعالین معرفی شود.

در ادامه این نشست «کلثوم» یکی از فعالین حوزه گردشگری عمان و مدیر فروش شرکت هواپیمایی سلام ایر در این کشوربا بیان این که تمامی روابط تجاری بین کشورها با توسعه گردشگری آغاز می شود افزود: جا دارد که تبلیغات و معرفی شهر شیراز در عمان افزایش یابد تا شاهد توسعه گردشگری و تبادل گردشگر باشیم .

وی ادامه داد: تعداد زیادی از مردم عمان در فصل تابستان به کشورهای اروپایی سفر می کنند و چنانچه تبلیغات و معرفی جاذبههای گردشگری و طبیعی استان فارس در این کشورانجام شود شاهد حضور گردشگران عمانی به شیراز در این فصل خواهیم بود. این فعال حوزه گردشگری عمان اضافه کرد: دومین غار بزرگ جهان در کشور عمان و در شهر سلاله است و می تواند برای گردشگران ایرانی و استان فارس بسیار جذاب و دیدنی باشد. در ادامه «نوال» یکی دیگر از فعالین حوزه گردشگری و رسانه اي کشور عمان گفت: مردم عمان ارتباط بسیار خوبی با فضای مجازی دارند و تبلیغات در این فضا میتواند تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری دو کشور ایران و عمان داشته باشد. وی با مثبت ارزیابی کردن سفرش به استان فارس جاذبههای گردشگری این استان را شگفت انگیز و دیدنی برشمرد و افزود: با توجه به این که مردم کشورم علاقه بسیاری به تاریخ و طبیعت دارند استان فارس به ویژه شهر های شیرازو سپیدان می تواند مقصد سفر گردشگران عمانی باشد. نوال در ادامه بر لزوم معرفی و تبلیغات گسترده فارس و شهر شیراز درفضای مجازی تاکید کرد.

بنابر این گزارش «حسن الزجالی» فعال و مدیر یکی از شرکت های گردشگری کشور عمان هم گفت: بی تردید بعد از بازگشت به کشورم بسته های سفر مناسبی برای حضور گردشگران به استان فارس و شهر شیراز تهیه خواهیم کرد و در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه های گردشگری و طبیعی و تاریخی که در این استان وجود دارد باید انواع گردشگری ها رونق بگیرد و از سویی هم گردشگری درمانی و سلامت نیز در این منطقه ساماندهی شود و مشکلاتی که دلالان در این حوزه به وجود آورده اند به سرعت حل شود و این حوزه ساماندهی گردد. حسن الزجالی همچنین صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه شیراز را کاری ارزشمند توصیف کرد ودر ادامه خواستار سرعت بخشیدن در روند صدور این ویزا شد. گفتنی است فعالین گردشگری کشور عمان در سفر به استان فارس با جاذبه های طبیعی و تاریخی در شهرستان های شیراز و سپیدان آشنا شدند. همچنین این افراد در گردهمایی صمیمانه با حضور آژانس های فعال استان های فارس، کرمان، یزد و بوشهر شرکت کردند و به بحث و تبادل نظر در زمینه همکاری های دو جانبه در زمینه جذب گردشگر پرداختند.

در این جلسه معرفی توانمندی های استان فارس در خصوص خدمات تخصصی پزشکی نیز ارائه شد که این مهم نقش بسزایی در افزایش میزان گردشگر در استان فارس و سایر استان های همجوار خواهد داشت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =