۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

وضعیت تیم والیبال شهرداری ارومیه تا این لحظه برای حضور در فصل جاری لیگ برتر والیبال با اظهارنظرهای برخی اعضای شورا مبنی بر موافقت اکثر اعضای شورای شهر برای انحلال این تیم نامشخص است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، وضعیت باشگاه شهرداری ارومیه برای حضور در لیگ برتر والیبال همچنان نامشخص است.

چندی قبل برخی اعضای شورای شهر ارومیه با اعلام اینکه اکثر اعضای شورای شهر موافق انحلال تیم والیبال شهرداری ارومیه، ورزش اول استان را وارد یک چالش عجیب کردند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که خبر رسید برخی از اعضا برای به نتیجه رسیدن و سرانجام این موضوع از رای دادن امتناع و نظر خود را به روزهای بعدتر موکول کردند ولی به یکباره خبری مبنی بر موافقت هشت عضو شورا و قطعی شدن انحلال تیم منتشر شد تا هواداران و عاشقان رشته والیبال در ارومیه را در شوک فرو ببرد.

نکته جالب، رایزنی های تقریبا قطعی شده حضور بهروز عطایی به عنوان مربی و شهرام محمودی و محمد موسوی و چند بازیکن ملی پوش دیگر برای حضور در تیم شهرداری ارومیه انجام شده ولی حالا همه در شوک هستند.

تیم‌داری شهرداری ارومیه قانونی است

محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه در مورد تیم‌داری این نهاد در والیبال گفت: اقدامات شهرداری ارومیه در حوزه تیم‌داری قانونی و بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر می باشد که آنهم به تایید فرمانداری رسیده است و موضوع انحلال که توسط برخی اعضای شورای شهر مطرح شده بدلیل مشکلات مالی کارکنان این نهاد (شهرداری) است.

وی افزود: در موضوع انحلال باشگاه تابع تصمیم شورای شهر هستیم ضمن اینکه این موضوع تلنگری بود بر اینکه ادارات و نهاد های مختلف از والیبال ارومیه حمایت کنند چرا که مردم ارومیه از والیبال جدا نمی شوند.

موضوع انحلال در حد نظردهی است

رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مصاحبه با برنامه زنده تلویزیونی ۱+۵ شبکه شما گفت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی و مکتوبی برای انحلال تیم های باشگاه شهرداری ارومیه به دستمان نرسیده است و موضوع انحلال تاکنون در حد نظر دهی بوده است.

وی افزود: عصر شنبه با اعضای محترم شورای شهر جلسه ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تمامی اعضای شورای شهر با عشقی که به ورزش و والیبال دارند ، موافق فعالیت باشگاه هستند و با توجه به اتفاق نظری که اکثر اعضای شورای شهر دارند ، انشالله شاهد حضور تیم والیبال شهرداری ارومیه خواهیم بود.

تیم والیبال باید بخاطر کارکنان شهرداری منحل شود

محمدرضا علیزاده امامزاده عضو شورای شهر و یکی از موافقین انحلال باشگاه در گفت و گو با تسنیم گفته است: متاسفانه بعد از ۱۵ بار مصوبه شورای شهر،اساس‌نامه باشگاه تدوین نشده و معیشت کارمندان با مشکل مواجه شده و از طرف دیگر نیز وظیفه شهرداری تیم‌داری حرفه‌ای نیست و هزینه کرد شهرداری برای تیم، تصرف غیرقانونی اموال مردم است.

وی افزود: طرح انحلال باشگاه مورد موافقت ۷ نفر در شورا قرار گرفته ضمن اینکه تمام افرادی که طرح انحلال باشگاه ورزشی شهرداری ارومیه را امضا کرده‌اند عاشق والیبال و نوکر هواداران والیبال هستیم ولی زمانی که شهرداری در بحث پرداخت حقوق کارمندان خود ناتوان است پس انصاف نیست که ۲۰ میلیارد عوارض محلی مردم شهر اخذ شود و به ورزشکاران غیر محلی و غیر بومی برای بازی در تیم والیبال شهرداری ارومیه پرداخت شود آنهم برای بازیکنان غیربومی.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: برخی افراد که رانت‌خوار بودند موضوع انحلال باشگاه شهرداری ارومیه را به حاشیه می‌کشند ولی باید گفت که با انحلال باشگاه ورزشی شهرداری ارومیه ممکن است که مبلغ صرفه‌جویی شده یک روزه به جیب کارکنان نرود ولی با اعتبار صرفه‌جویی شده از این محل حتماً می‌توان حقوق کارمندان را به موقع پرداخت کرد.

باید به‌عنوان نماینده مردم، خواست آنان را اجابت کنیم

مرتضی پیری عضو شورای شهر در مخالفت با انحلال تیم والیبال شهرداری گفت: والیبال هویت مردم ارومیه است و من مخالف جدی انحلال آن هستم.

عضو شورای شهر ارومیه افزود: کارکنان و کارگران شهرداری مشکل دارند ولی بودجه باشگاه تنها می تواند حقوق یک ماه آنان را تامین کند و این بودجه تنها یک درصد بودجه کل شهرداری است.

وی ادامه داد: ما نماینده مردمیم نه نماینده شهرداری لذا باید خواست مردم را ارجح قرار دهیم.

پیری در ادامه خاطر نشان کرد: برخی که موافق انحلال تیم هستند، چرا خودشان ۱۲.۵ میلیارد برای این دو تیم تصویب و مورد حمایت قرار دادند؟ نباید به بهانه های این چنینی، شور و نشاط را از جوانان و مردم این شهر بگیریم.

در این موقعیت حساس؛ مسئولان باید به وضعیت والیبال رسیدگی کنند

پیمان رضایی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه به ایرنا گفت: اعضای شورای شهر برای گرفتن تصمیم انحلال باشگاه شهرداری ارومیه دلایل و قوانین قانع کننده ای دارند ولی در این موقعیت حساس انتظار داریم مسوولان استان نیز برای حل این مشکل ورود پیدا کنند ضمن اینکه مسئولان در این موقعیت حساس باید با وفاق و همکاری این مشکل را حل کنند

وی ادامه داد: شهرداری ارومیه از سال ۱۳۹۰ تیم داری در حوزه لیگ برتر والیبال را آغاز کرده است و این امر فقط در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و احترام به هواداران و علاقه مندان این رشته بوده است و حیف است که به این راحتی کنار گذاشته شود ضمن اینکه صاحبان اصلی باشگاه مردم و هواداران فهیم و والیبال دوست این شهر هستند.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم تصمیمات و مصوبات خوبی در جلسه شورای شهر ارومیه اتخاذ شود و شاهد خبرهای خوبی طی چند روز آینده باشیم.

آخرین خبر

تا این لحظه و در حساس ترین لحظات برای آماده سازی تیم برای فصل جاری لیگ برتر، هیچ مسئولی تصمیم قطعی برای تیم والیبال شهرداری ارومیه نگرفته و این اتفاق در گیرودار تصمیمات برخی اعضای شورا که قبل از انتخابات با این تیم موفق به کسب رای کردند در خصوص تصمیمات شهردار ارومیه گرفتار شده و باید منتظر بود تا روزهای آینده، آیا فصل آینده شاهد حضور نماینده والیبال ارومیه در لیگ برتر خواهیم بود یا خیر؟

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =