مهرتایید سهامداران بر صورتهای مالی بانک تجارت

صورت های مالی بانک تجارت برای عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 توسط سهامداران تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده این بانک که روز دوشنبه 29 مرداد با ریاست سمیع رییس هیات مدیره بانک و با حضور86 درصد سهامداران و نمایندگان قانونی سهامداران ، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، امیر مسعود رزازان معاون مالی مدیر عامل این بانک ، مهمترین چالش بانکها از جمله بانک تجارت را جذب منابع ، افزایش شدید نرخ سود سپرده ها و انباشت بخش قابل توجهی از دارایی های بانکها در سرفصل های مطالباتی بر شمرد و گفت: وی افزود : به رغم مشکلات موجود که بخش عمده ای از آنها ریشه در مشکلات کلان اقتصادی کشور دارد ، بانک تجارت با تکیه بر توانایی های درونی بانک و استفاده از فرصتها ی بیرونی تمام تلاش خود را برای برون رفت از این مشکلات انجام داده است.


وی مهمترین دلیل عدم تحقق اهداف بانک در زمینه سودآوری طی دو سال گذشته را حجم بالای مطالبات بانک از دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی و تحریم های بین المللی کشور طی سالهای گذشته دانست و افزود: در خصوص تعیین تکلیف مطالبات بانک تاکنون جلسات متعددی را در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مجلس و سازمان برنامه و بودجه داشته ایم.
رزازان درخصوص بازگشایی نماد بانک تجارت گفت: نماد بانک تجارت پس از 8 ماه در روزهای اغازین سالجاری بازگشایی شد که مورد استقبال قرار گرفت که این موضوع نشاندهنده اعتماد سهامداران و مشتریان به بانک تجارت علیرغم شرایط دشوار اقتصادی است. وی تصریح کرد: بانک تجارت هم اکنون دارای رتبه نخست در تعهدات اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و همچنین ضمانتنامه های ارزی و ریالی است لذا به منظور رسیدن به سودآوری، عمده ترین تاکید بانک ، افزایش کارمزدهای دریافتی از ارائه خدمات است.


معاون مدیر عامل با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی موجود ، عاملی بازدارنده در پیشبرد اهداف 4 ساله طراحی شده برای بانک است ،گفت: هر اقدام بانک تبعات خاص خود را به دنبال دارد. به عنوان مثال در سالجاری بانک قصد دارد تا 210 شعبه خود را در شعب دیگر بانک ادغام کند که ادغام و بستن هر کدام از این شعب ،مقاومت های مقامات استانی را در پی دارد. وی در ادامه افزایش تحرک و پویایی در ارکان بانک ، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی و طراحی روشهای نوین تامین مالی پروژه های بزرگ کشور را اقداماتی در جهت ایجاد تاثیرات مثبت در عملکرد بانک بر شمرد.
در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک ارائه شد . همچنین تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص عملکرد و صورتهای مالی بانک تجارت پرداختند که توضیحات لازم از سوی مسئولین بانک را به دنبال داشت. در پایان نیز سهامداران با اکثریت آرا ، صورتهای مالی بانک تجارت برای سال مالی منتهی به پایان اسفند سال 96 تصویب و عملکرد این بانک را تایید کردند .

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798536