ایسنا نوشت: مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه، گفت: در هیچ یک از اسناد بین المللی و اسناد حقوق بشر حاضر نیستند به دموکراسی ایران اذعان کنند زیرا ما سکولار نیستیم و چون سکولار نیستیم باید تحت فشار قرار گیریم.

محمدجواد لاریجانی عصر امروز در نشستی با موضوع «حقوق بشر، اسناد بین المللی و اندیشه‌های اسلامی» که در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد ضمن تبریک آغاز ترم تحصیلی جدید به دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: عنوان حقوق بشر یک عنوان بسیار جالب و مهمی است. تجربه جمهوری اسلامی تجربه‌ای است که با انقلاب شروع کرد و یک نظام عقلانی سیاسی را شکل داد. ما در جهان اسلام شبیه نداریم. مردم مصر که نزدیک ترین به ما در جهان اسلام هستند انقلاب کردند. بساط برجام را زمانی بر سر ما آوردند که قد ما از فناوری هسته ای خیلی زیاد بلند شده بود. اینکه آقای ترامپ چند روز پیش گفت اگر ما پشت چند کشور نبودیم ایران در 12 دقیقه کل خاورمیانه را می گرفت نشان می‌دهد که لاکردار این را خوب فهمیده است. اگر چیزهای دیگر را خوب نمی فهمد این را خوب فهمید و این قدرت محصول تلاش انقلابی کشور است.

محمدجواد لاریجانی

وی، افزود: یمن به عنوان گهواره تکاملی بشر در حال از بین رفتن است. از طرف دیگر دولت های غربی هستند که می گویند بر اساس اسناد و مصوبات بین المللی با ما صحبت می کنند و معتقد هستند که باید تحریم شویم. ما آنچه براساس اسلام صحیح می دانیم را با زبان درست که ناظر بر فهم مخاطب باشد بیان می کنیم. اینکه ما در سازمان ملل بگوییم اللهم عجل لولیک الفرج کسی چیزی نمی فهمد ولی ما می توانیم درمورد آینده جهان و بشریت با آنها صحبت کنیم و در مرکز تحقیقات مسیحی و یهودی می توانیم این موارد را بیان کنیم و آنها آن زمان خواهند فهمید که ما چه عقبه ای داریم. ما باید تهاجماتی که به ما می شود را چالشی کنیم و بر اساس آنچه خودشان می گویند آنها را نقد کنیم. جاوید رحمان را به عنوان بلندگو گذاشتند که گزارشی ارائه دهد و 8 روز به دولت ما وقت داد که پاسخشان را بدهیم. جواب دادیم اما لازم بود نقد دقیق شود. این نقد دقیق 3 ماه کار دارد و لازم است تیمی روی بند بند آن کار کنند.

لاریجانی، تصریح کرد: برای مثال در نقدی باید بگوییم عربستانی ها نه تنها قائل به دموکراسی نیستند بلکه آدم خوارند. پاسخ ما این است که مشروعیت دو رکن دارد یکی طی طریق و دیگری صلاحیت است. پس اینکه می گوید من وظیفه ام در تهیه گزارش معتبر است اشتباه است. اگر یک آدمی استاندارد دوگانه به کار ببرد نمی تواند معتبر باشد. آنی که داد اعتبار می زند به دلیل استاندارد دوگانه از اعتبار خارج شده است. ما باید این چنین مطالب را مناقشه کنیم. اشکال دیگر حقه بازی سیاسی است. احمد شهید گزارشگر اسبق مانند هنرپیشه ها از کانالی به کانال دیگر علیه ما موضع گیری می کرد. این سند سازی و پرونده سازی علیه ما بود. در اینجا باید گفت پرنده سازی محکوم است. اسناد بین الملل بر این باور است که باید واقعیت کشف شود نه این که پرونده سازی شود. محور دیگر در مناقشات خودمحوری، خود بزرگ بینی و نژادپرستی به تعبیر غربی هاست که بقیه را بربری می دانند و فقط به خود بها می دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر، بیان کرد: آنها در گزارشات خود می‌گویند باید از زنا کیفر زدایی کرد. این حرف بسیار نازل است حتی در قراردادهای حقوقی و مدنی برای این مسائل پیگرد و جلب داریم. آنها باید بدانند بررسی قوانین ما در مورد زنا براساس ازدواج نیست و دلایلمان به نفس کار بر می گردد. سوال ما این است که شما چرا خود را محور قرار می دهید؟ اقل این است که به دیگران احترام بگذارید. محور دیگر تحمیل زورمدارانه تفکر سکولارمدار است. از زمان سقراط این تفکر وجود داشته و در سه قرن اخیر مبنای تفکر سکولار قرار گرفته است. برای مثال ما در کشور خود دموکراسی داریم و مبنای آن این است که مسئولین با رای مردم انتخاب می شوند اما در هیچ یک از اسناد حاضر نیستند به دموکراسی ایران اذعان کنند زیرا ما سکولار نیستیم و چون سکولار نیستیم باید تحت فشار قرار گیریم. کجای تشکیلات حقوق بشر و اسنادبین الملل این اجازه را به شما داده؟ این تحمیل خود یک کار ضد حقوق بشری است. یعنی هیچ کشوری در جهان حق ندارد بگوید مبنای حکومت ما اسلام است و می گویند شما روسری به سر کنید اما سکولار باشید.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه، ادامه داد: امروز حقوق بشر بهترین پوشش برای تحقق سکولار است. وقتی می خواهیم مناقشه کنیم می گوییم شما طبق اسناد حقوق بشر مسئول هستید که بر علیه تروریسم و فعالیت آنها کار کنید. چرا دفاع می کنید؟ اینها تناقض است. این مناقشات کار می خواهد. باید اسناد آنها را مطالعه کنیم و ببینیم چه باید کرد. ما هم تنبل هستیم و هم بی عرضه. برای هر خط این گزارشات می توان 10 خط نوشت. آنها جوری گزارش می دهند که گویی ایران فقط یک حکومت است فاقد حضور مردم دیگر. در رابطه با متدولوژی کار باید این را طرح کنیم که بپرسیم چارچوب کاری شما برای ارائه این گزارشات چیست؟ یکی از موارد این است که پس از وصول اخبار باید آنها را قرنطینه کنند. باید پرسید شما هر اتهام را بر چه پیمانه‌ای می خواهید بررسی کنید؟ فردی مدعی می شود در ایران زندانی بوده و یک هفته او را از پا آویزان کرده بودند. تحقیق کردیم دیدیم چنین فردی اصلا زندانی نبوده و یا حتی سالهای سال است که ایران زندگی نمی کرده.

وی، گفت: در رابطه با سب النبی و ازدواج هم اظهار نظرهایی داشتند. به جای اینکه بگویند معنای ازدواج چیست از ازدواج به همراهی و پارتنری یاد کرده اند یعنی همراه تو می تواند هم جنس و یا حتی حیوان هم باشد. با توجه به فضای موجود بعید نیست این نگاه در چند سال آینده تایید و تصویب شود. در رابطه با حق حیات نیز معتقدند انسان حاکم برحیات خود است و نباید اعدام شود. از طرف دیگر بر اساس اثبات حق حیات می آیند حقوق دیگر مانند حق خوراک و حق سکس و ... را به رسمیت می شناسند تا به زنا اعتبار بدهند.

لاریجانی در پایان اظهار کرد: ما باید در این میدان از گذشته مهیاتر باشیم. این میدان به دلیل دفاع از مکتب اهل بیت میدان بسیار با ارزشی است. با این دانشگاه در حال تعامل هستیم تا چون شمایی وارد این میدان شوید. در جنگ اینجا باید مطالب را فرا بگیرید و به چند زبان غربی مسلط شوید که بتوانید بنویسید و بخوانید و حرف بزنید. آن زمان به مهاجمی قوی پنجه تبدیل می شوید که از حقوق خود قویا دفاع می کنید.

۴۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =