افتتاح جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در تبریز با فیلم «گوموش دیش قارتالین افسانه سی»

فیلم "گوموش دیش قارتالین افسانه سی" به عنوان نخستین کار سینمایی بابک نهرین و علیرضا رنجی پور، در آیین گشایش سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در تبریز به اکران در می آید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان شرقی، فیلم "گوموش دیش قارتالین افسانه سی" اولین نمایش ملی و ششمین حضور بین المللی خود را تجربه می کند.

این فیلم به نویسندگی، طراحی و کارگردانی: رسول سلیمیان و تهیه کنندگی: علیرضا رنجی پور در سی و یکمین دوره از جشنواره ی بین المللی کوکان و نوجوانان در اصفهان و تبریز به نمایش در می آید.

زبان اصلی این فیلم ترکی ست و ستاره های کمدی آذربایجان، "صمد و ممد" در آن حضوری درخشان و متفاوت دارند.

اولین فیلم بلند رسول سلیمیان تا کنون در ۵ جشنواره ی بین المللی از جمله "اینکا" در "پرو" و "مخروط جنوبی" در "شیلی"  و "فیلم و عکس پنج قاره" در "ونزوئلا" و "آکادمی فیلم و هنر جنوب" در "شیلی" و جشنواره ی بین المللی "فیلم زاغه" در "کنیا" حضوری موفق داشته و بابک نهرین و علیرضا رنجی پور(صمد و ممد) کمدین های محبوب آذربایجان هر کدام در سه نقش متفاوت و همزمان، در کنار سولماز هاشمی، فاطمه اسمعیلی و بهمن تقی پور نقش های اصلی این اثر را برعهده دارند.

این فیلم در بخش نوجوان و خانواده در جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان همزمان با اصفهان در تبریز از ۹ تا ۱۴ در سینما اقبال آذر به نمایش درخواهد آمد و در صورت استقبال مخاطبان پیش بینی های لازم جهت سانسهای فوق العاده صورت گرفته است.

دیگر عوامل فیلم "گوموش دیش قارتالین افسانه سی" عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مهدی حیدری، موسیقی: محمد ملکی اصل، مدیر صدابرداری و صداگذار: هادی سلیمان زاده منفرد، طراح چهره پردازی: حجت اله بابایی، طراح صحنه: محمدرضا فلاحیان، طراح لباس: حمیده عابدی، مدیر تولید: جلیل اصغری، مدیر تدارکات: حسین بیانی، مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان: محمد عفراوی، طراحی جلوه های ویژه بصری، تدوین و اصلاح رنگ: رسول سلیمیان، عکاس و مشاور هنری کارگردان: محمد سلیمیان

در این فیلم علاوه بر بابک نهرین و علیرضا رنجی پور، بازیگرانی چون: عباداله اکبری، رضا پرتوی، علی اکبر محمودی و کوتاه قامتان بلند همت: فریبا اسکندری، یعقوب کهنمویی، نوروز سلیمانی، اعظم چراغی، لیلا فدایی، سعید عبدالهی، کبری واحدی و بهروز کارگر به ایفای نقش پراخته اند.

پیش تولید فیلم در فروردین ۹۵ آغاز و فیلمبرداری در خرداد ۹۵ پایان پذیرفته است، اما با توجه به کثرت استفاده از جلوه های ویژه ی بصری، ۱۸ ماه برای تکمیل مراحل فنی سپری شده و لازم به ذکر است ساخت موسیقی نیز ۸ ماه به طول انجامیده است.

این فیلم ۱۱۰ دقیقه ای به زبان ترکی و با زیر نویس انگلیسی و فارسی، در جغرافیای ناب آذربایجان و با استفاده از موسیقی غنی فولکلور این منطقه، با هدف ارتقای سطح سینمای مستقل و برای تماشای همه افراد خانواده با سرمایه گذاری علیرضا رنجی پور، بابک نهرین ، بهمن تقی پور و رسول سلیمیان به سرانجام رسیده است. که در جشنواره نسخه ۸۳ دقیقه ای آن به نمایش در خواهد آمد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =