۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
راهکار صالحی برای کتابخوان کردن مردم

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر استفاده از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای توسعه کتابخوانی در کشور تاکید کرد و توسعه فرهنگی را زمینه توسعه اجتماعی دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۷شهریور) در آیین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در موسسه فرهنگی و هنری شهدای هفتم تیر برگزار شد، بر استفاده از فرصت‌ها و مناسبت‌های متنوع برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد. 

سیدعباس صالحی، در این‌باره گفت: «محور و کانون توسعه اجتماعی کشورها و ملت‌ها، توسعه فرهنگی است. محور و کانون توسعه فرهنگی هم، نشر و کتاب است و کانون توسعه نشر و کتاب نیز توسعه کتابخوانی است. اگر این سه گزاره مورد توجه قرار بگیرد، توسعه همه جانبه ملت‌ها و کشورها ایجاد می‌شود.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «با این نگاه، توسعه کتابخوانی به برنامه مستمر و پیوسته نیاز دارد و می‌توان در کنار آن فرصت‌های خاص را به کمک طلبید. البته این فرصت‌ها باید بسیار متنوع باشند و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید نوروز و جشنواره رضوی نمود پیدا کنند.»

او ادامه داد: «با همکاری بنیاد امام رضا (ع) اتفاقات مختلفی در این زمینه در حال رخ دادن است که مسابقات کتابخوانی رضوی یکی از این اتفاقات مناسب است. امام رضا (ع) برای ما ایرانیان از زمانی که به این سرزمین پا نهادند، برکت‌های بسیاری داشته و دارند و مرقد ایشان به عنوان ملجاء همه ایرانیان است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم گفت: «از طریق مسابقات کتابخوانی رضوی صدها هزار نفر به سوی امام رضا (ع) معطوف می‌شوند. امسال ٨٥٠ هزار نفر در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند و حرکت‌های رو به جلویی در این مسیر اتفاق افتاده است.»

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بازتولید کتاب ادامه داد: «اتفاقات خوبی که در این زمینه افتاده است، می‌تواند به بازتولید کتاب کمک کند. اگر کتابخوان را در فرایند تولید مجدد کتاب قرار دهیم، بخش زیادی از ترویج کتابخوانی اتقاق می‌افتد.»

صالحی تصریح کرد: «کتابخوان باید حس کند که یک مولد فعال است که با خواندن کتاب در یک فراگیری فعال آن را به حیطه‌های دیگر مانند نقاشی، شعر و ... تبدیل می‌کند. بنابراین باید مسیر بازتولید کتاب را فعال‌تر کنیم تا کتابخوانی را ترویج دهیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر نقش فضای مجازی در ترویج کتابخوانی تاکید کرد و گفت: «فضای مجازی در این زمینه فرصت محسوب می‌شود. حتما بسترهای خلاقیت انسانی باید به کمک قوت‌ها بیایند و از آن به خوبی استفاده کنیم.»

سیدعباس صالحی افزود: «این‌که چگونه کتاب در فضای مجازی و به درستی بارگذاری شود تا در یک فرایند پویش مجازی، مسیر بازتولید خود را پیدا کند، مهم است. کتابخوانی را از طریق فضای مجازی می‌توان گسترش داد.».

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 2
    مشکلات مردم الان خیلی فراتر از این‌است این مشکلات برای کشورهای بدون درده