پرسپولیس فرداشب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر خواهد رفت.

عرفان حاج بابایی: آخرین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا فرداشب بخت خود را برای صعود به فینال این رقابت ها خواهد آزمود. پرسپولیس که صعودی رویایی به مرحله نیمه نهایی داشت، در قطر هم به بردی فوق العاده ارزشمند و البته دور از انتظار دست یافت تا حالا در ورزشگاه آزادی، نزدیک تر از هر زمان دیگر برای صعود به فینال آسیا باشد. اتفاقی که دور از دسترس نیست. با این حال بعضی اتفاقات و موضع گیری ها می تواند کار تیم برانکو را برای این تاریخ سازی سخت کند.
این روزها رسانه های کشور، اعم از صداوسیما، مطبوعات و شبکه های اجتماعی به شدت در پی این هستند که بازی پرسپولیس و السد را "ملی سازی" کنند. به نحوی که گویا پرسپولیس قرار است در یک جنگ خونین پا به میدان گذارد و از کیان وطن دفاع کند.
در این مورد تردیدی وجود ندارد که پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران پا به این مسابقه خواهد گذاشت اما استمرار پروژه ملی سازی از این مسابقه و صحبت کردن در مورد این بازی به نحوی که گویا این دیدار، آخرین مسابقه فوتبال در دنیا است، نه تنها هیچ کمکی به پرسپولیس نخواهد کرد بلکه فقط باعث خواهد شد که استرس و اضطراب به سرخ پوشان تزریق شود.
تیم جوان، ناقص و خسته برانکو در این لحظات بیش از همه چیز به آرامش و تمرکز احتیاج دارد و نباید در دام چنین سخنانی بیفتد. پرسپولیس تا همین جا هم با پنجره خالی و دست بسته شاهکار کرده و حالا هم اگر بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد، هیچ بعید نیست که آخرین سنگر پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم فتح کند.
جدال پرسپولیس و السد قطر به همین اعتبار که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برگزار می شود از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است. پس تولید حساسیت اضافه برای این بازی نمی تواند به تنها نماینده فوتبال ایران در این جا کمک کند بلکه فقط با افزایش دلهره، فرصت را در اختیار تیم با تجربه و گران قیمت حریف قرار می دهد تا به سوی بازی نهایی فرار کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =