بجای جنگ سیاسی، کمی هم به فکر مردم باشیم

با نزدیک شدن انتخابات شوراهای شهر، مسئولان و نماینده ها بجای تلاش برای حل مشکلات کشور و مردم در حال جنگ و جدل سیاسی با یکدیگر هستند اتفاقی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

سینا افشاریان- این روزها با در بر گرفتن رکود بی سابقه در تمام بخش های کشور از بازار مسکن تا واحدهای تولیدی، مردم گرفتار مشکلات اساسی شده اند با این حال مدیران، نمایندگان مجلس و مسئولین بجای تلاش برای بهبود این وضعیت جنگی علنی و جبهه گیری سیاسی علیه هم را بمنظور کسب کرسی های شوراهای اسلامی شهر در انتخابات اردیبهشت سال آینده هستند.

بر هیچ کس پوشیده نیست اشتباهات دولت قبل بخصوص در زمینه دولتیزه کردن بازار مسکن، حذف سازمان برنامه و بودجه و عدم توجه به برنامه محوری در توسعه کشور باعث رخ دادن فضای رکود کنونی کشور بخصوص در بازار مسکن است با این حال عملکرد مسئولین کنونی هم چه در دولت و چه در ادارات، ارگان ها و سازمان های ذیربط بر این فضا دامن زده است.

طرح مساکن مهر که بعنوان یکی از طرح هایی که دولت وقت به آن افتخار می کرد بدلیل آنچه ساخت آنها بدون تدبیر و برنامه و ایجاد زیرساخت های لازم و با استفاده از توان کامل دولت و مشارکت اندک بخش خصوصی صورت گرفت، به یک پروژه شکست خورده تبدیل شد و در حالی که بسیاری منتظر اتمام پروژه های مربوط به آن هستند به ضربه ای جدی برای بازار مسکن کشور تبدیل شد.
از طرفی یکی از دلایل مطرح شدن مساکن مهر بعنوان راهکاری برای کاهش جدی قیمت مسکن در کشور باشد که متاسفانه در بیشتر نقاط کشور من جمله آذربایجان غربی و شهر ارومیه روندی معکوس داشت و قیمت مسکن روندی تصاعدی در پیش گرفت.

از سوی دیگر پرداخت وام های فراوان و احداث واحدهای تولیدی کم بازده و بدون سود که امروزه بیشتر صاحبانشان بدلیل بدهی به بانک‌ها و بخش خصوصی نه تنها در زندان به سر می برند بلکه منجر به ایجاد مشکلات خانوادگی و درنهایت طلاق شده که در افزایش میزان طلاق در جامعه نیز نقشی کلیدی داشته است.

وضعیت نابهنجار اقتصادی بخصوص در استان هایی چون آذربایجان غربی که از لحاظ نداشتن صنایع و واحد های صنعتی بزرگ که بتواند سبب اشتغال جوانان را داشته باشد آنچنان است که این روزها شاهد افزایش نرخ دستفروشی در بین مردم بالاخص قشر جوان در مناطق مختلف باشیم.

از سویی با نزدیک تر شدن به انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده، مجموعه مدیران، مسئولان، نماینده ها و هر آن کسی که باید رسیدگی به مسئولیتش و مشکلات مردم گام بردارند، با ورود به عرصه تبلیغات ورود کرده اند و گاه و بی گاه با جنگ های بی سرانجام سیاسی ورود کرده اند در حالی که مردم بشدت در مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال وضعیت بغرنج اقتصادی مردم و بویژه جوانان نه تنها بر افزایش آمار بیکاری در کشور تاثیر می گذارد بلکه میتواند افزایش طلاق در جامعه و کاهش ازدواج را نیز در پی داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =