مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به بسته شدن سامانه کارا گفت: این سامانه که به منظور ثبت نام طرح های اشتغالزای رستایی در نظر گرفته شده بود در پایان مرحله اول ثبت نام به علت تعیین تکلیف طرح های ثبت نام شده بسته شد.

 به گزارش خبرآنلاین ، علی آشتاب در گفتگو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز لرستان افزود: بسته شدن سامانه بصورت موقت است و مرحله جدید با ابلاغ از سوی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد و اگر ظرفیت بیشتر برای پذیرش طرح وجود داشته باشد پذیرش طرح مجدد انجام می شود.

سامانه کارا در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان است
وی اظهار داشت: طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری سیاست هایی هستند که دولت به منظور رفع مشکل بیکاری از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می کند و در همین راستا سامانه ‌ای مشترک به عنوان سامانه کارا راه اندازی شد تا در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

آشتاب افزود: طرح ها ثبت نام شده در سامانه بعد از تایید نهایی مشمول دریافت تسهیلات می شوند.

552 طرح در بخش اشتغال روستایی استان تایید شد


مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: 552 طرح در بخش اشتغال روستایی در لرستان تایید شده اند که برای آنها مبلغ 868 میلیارد ریال جمع پرداختی و انعقاد قرارداد تعیین شده است.

وی افزود: این طرح ها از ظرفیت اشتغال 2هزار و 55 نفر برخوردار هستند.

آشتاب گفت: در بخش اشتغال روستایی متقاضیان دریافت تسهیلات بیشتر در بخش کشاورزی با میزان حدود 72 درصد بوده است و میزان متقاضی برای بخش صنعت 16/35 و بخش خدمات 10/76 درصد بوده است.

117 میلیارد ریال سهم لرستان تخصیص داده شد
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص اشتغال فراگیر اظهار داشت:سهم تحصیص استان لرستان در این بخش 2 هزارو 117 میلیارد ریال است که تاکنون 781 طرح تایید شده که مبلغ 948 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش اشتغال فراگیر ، در حوزه کشاورزی 74/21، صنعت 22/56 و در بخش خدمات 3/23 طرح ثبت شده است.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های دولت در راستای ایجاد اشتغال طرح کاروزی است گفت: در این طرح از ابتدا تا کنون تعداد هزار و 684 نفر در استان به کار گرفته شده که لرستان از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

آشتاب همچنین با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال در استان گفت: در طرح مشاغل خانگی نیز در استان تعداد یک هزار 446 طرح در سال 97 به ثبت رسیده و از طریق سیستم بانکی در حال پرداخت می باشند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =