ایرناپلاس نوشت: اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دلیل عدم حضور خود در اجلاس ایفلا را، توصیه رییس جمهور و ضرورت کاهش هزینه ها اعلام کرد.

هشتاد و چهارمین اجلاس سالانه ایفلا(فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) در شهر کوالالامپور مالزی طی چند روز آتی برگزار می شود و انجمن‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی از سراسر جهان در آن به تبادل نظر می پردازند. سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران، در سال های گذشته همواره عزمی جدی برای مشارکت فعالانه در این اجلاس داشته است.

ایفلا فرصتی فوق العاده برای تبادل تجربیات است
اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های کشور در برابر سازمانی مثل ایفلا، عنوان کرد: برای کتابداران سراسر جهان، ایفلا نامی آشنا و فرصتی فوق العاده برای تبادل تجربیات به شمار می آید. ایرانیان کتابدار نیز از سال های دور در این مجمع بزرگ جهانی حضور داشتند و تلاش کردند تا به توسعه و ترویج دانش کتابداری در جهان کمک کنند. بدون تردید ایران در زمره اولین کشورهای منطقه است که با آغاز این برنامه جهانی تلاش کرده است اقدامات اساسی در جهت اهداف برنامه را عملیاتی سازد. این تلاش از سال گذشته و با اولین سفر رییس ایفلا خانم گلوریا پرز سالمرون به ایران، به صورت جدی تر از سوی کتابخانه ملی ایران دنبال شد.

چرایی عدم حضور رییس کتابخانه ملی
بروجردی در خاتمه در پاسخ به این پرسش که دلیل شرکت نکردنش در این اجلاس چه بوده است، خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که من شرکت کنم. اما به دلیل توصیه رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت کاهش هزینه ها، ترجیح دادم خودم را حذف کنم و کارشناسان سازمان برای تجربه اندوزی و بهره گیری حضور داشته باشند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =