ایسنا نوشت:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب همزمان با مهر امسال در سنندج خبر داد و گفت: تا کنون 572 ناشر مطرح کشوری برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.

 جلال قلعه شاخانی، امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب استانی در سنندج اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه کتاب به صورت بین‌المللی و همزمان با 18 تا 23 مهر امسال در سنندج برپا می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان ثبت نام از ناشران کشوری برای شرکت در این نمایشگاه تاکنون 572 ناشر مطرح کشوری برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب

قلعه شاخانی با بیان اینکه مهلت ثبت نام ناشران در هشتمین نمایشگاه کتاب استان تا 23 شهریور جاری ادامه دارد، افزود: زمینه شرکت تمامی ناشران استانی نیز در این نمایشگاه فراهم است و تلاش می شود این دوره از نمایشگاه کتاب استانی با حضور کلیه ناشران استان باشد.

وی به بعد بین‌المللی این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان نیز اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده تلاش می شود ناشران کشورهای همجوار همچون افغانستان، سوریه، لبنان، مصر و اقلیم کردستان عراق در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان حضور یابند.

رئیس برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان همچنین گفت: تلاش می‌کنیم این دوره از نمایشگاه کتاب استانی دربردارنده تازه‌های نشر و جوابگوی نیاز مخاطبان باشد و فرصت مناسبی برای فعالان و دوستداران کتاب، کتابفروشان و کتابخوانی فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین اضافه کرد: ستاد اجرایی برگزای این دوره از نمایشگاه کتاب استانی از شهریور جاری در راستای هر چه بهتر برگزار شدن آن فعال شده است و با بررسی کم و کاستی‌ها دوره‌های گذشته امیدواریم این دوره شاهد نمایشگاهی درخور توجه همراه با استقبال مردم فرهنگی استان باشیم.

قلعه شاخانی اذعان کرد: با توجه به اینکه این دوره از نمایشگاه کتاب همزمان با ماه مهر و آغاز سال تحصیلی دایر می‌شود، تلاش شده است زمینه حضور ناشران کتاب دانشگاهی و آموزشی نیز بیش از پیش فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در راستای اجرای سیاست‌­های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن تسهیلات جهت دسترسی هم­ میهنان به تازه‌­های نشر به همت این اداره کل و با همکاری موسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران در محل دایمی نمایشگاه‌های استانی در سنندج برپا می‌شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =