ایران نوشت: روز ۲۶ مرداد امسال جوانی ۳۰ ساله بامراجعه به ایستگاه مترو «جهاد» قصد خرید بلیت داشت که متصدی فروش بلیت به جعلی بودن اسکناس ۱۰ هزار تومانی ارائه شده از سوی این فرد ظنین شد و بلافاصله موضوع را به پلیس مترو اطلاع داد.

سپس مأموران این فرد را دستگیر کردند و در بازرسی اولیه از وی تعداد ۱۴ قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومانی و دو قطعه تراول چک ۵۰ هزار تومانی کشف و ضبط شد.

با انتقال متهم به کلانتری ۱۰۵ سنایی تهران در بررسی اسکناس‌ها و تراول چک‌های کشف شده جعلی بودن آنها محرز شد و متهم برای ادامه بازجویی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

حمید 30 ساله که از مجرمان سابقه دار است در تحقیقات اولیه منکر اطلاع از جعلی بودن اسکناس و تراول چک‌ها شد و ادعا کرد که آنها را در ازای کار در یک پروژه ساختمانی در شهرستان قزوین از پیمانکار ساختمان دریافت کرده است. در شرایطی که حمید قادر به معرفی پیمانکار ساختمان در شهرستان قزوین نبود به ناچار لب به اعتراف گشود و به اطلاع داشتن از جعلی بودن اسکناس‌ها اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: اسکناس‌ها و تراول چک‌ها را از صاحب یک سفره خانه سنتی در محدوده خیابان مطهری دریافت کرده است که بلافاصله کارآگاهان تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی به این سفره خانه رفتند مراجعه و اقدام به دستگیری صاحب سفره خانه کردند.

این فرد در تحقیقات اولیه به اطلاع داشتن از جعلی بودن اسکناس‌های کشف شده و همچنین به تهیه دوبسته ۱۰۰ برگی اسکناس ۱۰ هزار تومانی جعلی کشف شده از فرد دیگری به‌نام محمد (31 ساله) اعتراف کرد که در ادامه تحقیقات محمد نیز دستگیر شد و به عضویت داشتن در یک گروه جعل و توزیع اسکناس و تراول چک‌ها اعتراف کرد.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی بقیه اعضای باند جعل اسکناس‌های رایج کشور، کارآگاهان موفق به دستگیری دو متهم دیگر از جمله سرکرده باند به‌نام کریم شدند.این سردسته باند پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به جعل و تهیه اسکناس و تراول چک‌های قلابی اعتراف کرد که مخفیگاه وی در منطقه شرق تهران شناسایی شد و کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف مقدار دیگری از اسکناس‌ها و تراول چک‌های جعلی شدند.

در بازرسی از این مخفیگاه کارآگاهان پی بردند که کریم اقدامات اولیه‌ای را برای جعل ارزهای خارجی از جمله دلار امریکا انجام داده و قصد چاپ و توزیع آنها را داشته که قبل از هرگونه اقدام در این خصوص دستگیر شده است. 

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که سرکرده باند در زمینه جعل اسناد مالکیت و دیگر اوراق دولتی نیز فعالیت داشته است که هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۶ تهران انجام شده و متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =