ایسنا به نقل از پلاتس گزارش داد: دونالد ترامپ پیش از سخنرانی در سازمان ملل متحد از اوپک برای افزایش قیمتهای نفت جهانی و سود بردن همزمان از حمایت نظامی آمریکا انتقاد کرد.

رییس جمهور آمریکا گفت: کشورهای اوپک و غیراوپک طبق معمول در حال کلاهبرداری از بقیه دنیا هستند و من این موضوع را دوست ندارم و هیچ کس دیگر نیز نباید دوست داشته باشد. وی مدعی شد آمریکا از بسیاری از کشورهای اوپک برای هیچ دفاع می‌کند.

ترامپ اظهار کرد: ما از آنها می‌خواهیم افزایش قیمت نفت را متوقف کنند، ما از آنها می‌خواهیم قیمتها را پایین بیاورند و آنها باید از این بعد در حمایت نظامی مشارکت قابل توجهی داشته باشند.

نفت برنت بدنبال لحن شدید ترامپ که از اوپک خواست قیمتها را کاهش دهد، برای مدت کوتاهی به رکورد ۸۲.۵۵ دلار در هر بشکه صعود کرد و سپس به ۸۲.۱۸ دلار در هر بشکه عقب‌نشینی کرد. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که در طول معاملات صبح آمریکا تا رکورد ۷۲.۷۸ دلار در هر بشکه صعود کرده بود، پس از اظهارات ترامپ، به پایین قیمت نهایی روز دوشنبه سقوط کرد و تا مرز ۷۲.۰۵ دلار عقب نشینی کرد.

ترامپ

ترامپ در اظهارات خود به تحریمها علیه ونزوئلا، ایران و کره شمالی پرداخت و حاکمیت آمریکایی و امنیت انرژی آمریکا را مورد تاکید قرار داد. آمریکا همچنان مشتریان نفتی ایران را برای توقف خرید نفت و میعانات از ایران پیش از مهلت چهارم نوامبر که تحریمهای نفتی به اجرا درمی‌آید، تحت فشار قرار می‌دهد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز سه شنبه در اظهاراتی خواستار همکاری میان کشورهای اوپک و غیراوپک شده و هشدار داده بود کوتاهی در این امر به بحرانهای پیاپی منجر خواهد شد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =