مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی ۹۲ درصدی گلزار شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید منصور موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهید به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در این هفته پرداخت و افزودمتوسط ساماندهی گلزار شهدا در استان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد گلزارهای شهدا ساماندهی شدند.

موسوی با اعلام اینکه ۵۰ مزار شهید طی سال جاری ساماندهی شده است ، گفت : مجتمع توانبخشی جانبازان و ایثارگران در دولت هشتم برای استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد اما به دلائلی احداث این مجتمع با رکود مواجه شد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اختصاص مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای احداث این مجتمع موافقت شده و احداث مجتمع توانبخشی جانبازان و ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از وقفه‌ای چند ساله از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های هفته شهید در استان اشاره کرد و افزود: تجلیل از خانواده‌های شهدای استان، تجلیل از همسران و مادران شهدا، برگزاری یادواره شهدای دهدشت، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری یادواره شهدای باشت و دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از جمله برنامه‌های هفته شهید است.

این مسؤول بیان کرد:سرگیری مجدد احداث مجتمع توانبخشی ایثارگران استان از دیگر برنامه های کاری در هفته شهید است.

موسوی به طرح سپاس و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری ۴ هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا توسط مسؤولان استان صورت گرفت.

وی با اشاره به برقرای مستمری برای ۲۴۰ نفر از جامعه هدف این اداره‌کل گفت: برای ۴۸۵ نفر از والدین شهدا حق مراقبت مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص درگذشت سید کرم‌الله صالحی‌پرور جانباز ۶۰ درصدی که در سانحه دلخراش سقوط هواپیما جان خود را از دست داد گفت: وی برای درمان جراحات ناشی از مسمومیت شیمیایی به تهران رفته بود و اعلام شهادت این جانباز نیازمند مراحلی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =