۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶

دو هزار و 300 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دریافت بیش از 33 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال 96 وارد چرخه تولید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسين دشتي، مديركل كمیته امداد استان اردبيل در حاشيه اين جلسه با اشاره به اينكه دو هزار و 300 فرصت شغلي در سال گذشته براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است، گفت: طرح‌هاي اشتغال‌زايي در سال 96، با رويكرد شغل‌هاي نوين و جديد اجرا شده‌اند تا مددجويان بتوانند با تنوع در توليد، به صورت كيفي و كمي وارد بازار كار شوند و محصولات خود را به فروش رسانند.

وي با بيان اينكه براي ايجاد اشتغال مددجويان بيش از 33 ميليارد تومان تسهيلات خوداشتغالي پرداخت شده است، افزود: كميته امداد با ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، پرداخت وام اشتغال‌زايي و نظارت بر طرح‌هاي خودكفايي مي‌كوشد فرصت‌هاي شغلي مناسبي را براي مددجويان ايجاد كند.

دشتي با اشاره به اينكه با استفاده از ظرفيت خوشه‌هاي صنعتي در تلاش هستيم شتاب دهنده عرصه اشتغال مددجويان باشيم، بيان كرد: درصدد هستيم به صورت بومي، دانش بنيان و بازار محور وارد اين عرصه شويم تا خانوار تحت حمايت با بهره‌گيري از آن گام‌هاي بلندتري را براي توليد و عرضه محصولات خود بردارند.

مديركل كمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه حدود 20 هزار فرصت شغلي در زمينه دامپروري از ابتداي فعاليت اين نهاد تا كنون براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است، گفت: 15 درصد از لبنيات و 12 درصد از گوشت قرمز استان توسط مجريان طرح دامپروري كميته امداد تأمين مي‌شود.

وي با اعلام اينكه تلاش داريم طرح دامپروري را از حالت سنتي خارج كرده و به صورت صنعتي محصولات مددجويان را در بازار عرضه كنيم، بيان كرد: تكنولوژي در توليد، بسته‌بندي‌هاي مناسب، برندسازي و بازاريابي از جمله راهكارهاي كميته امداد براي كيفيت‌بخشي و بالا بردن ميزان توليدات مجريان طرح‌ دامپروري است.

دشتي با اشاره به اينكه در خوشه فرشبافي، دو هزار و 500 بافنده تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل قرار دارند، افزود: مددجويان تحت حمايت قادر به بافت فرش‌هاي 30 تا 70 رج هستند كه كارآفرينان و شهرك‌هاي صنعتي مي‌توانند با استفاده از اين ظرفيت اقدامات برجسته‌تري را براي صادرات فرش‌هاي نفيس و تابلو فرش به ساير استان‌ها و حتي كشورهاي همجوار به انجام رسانند.

مديركل كمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی براي هم‌افزایی بیشتر صورت مي‌گيرد تا بتوانیم خدمات كيفي‌تري را به خانوار تحت حمايت ارائه كنيم، گفت: اجراي طرح خوشه‌هاي صنعتي نيز به منظور کمک به اشتغال پایدار مددجويان و ساماندهی کسب و کارهای خرد واحدهای مستقر در شهرک‌هاي صنعتی در دستور كار كميته امداد قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه با همكاري خوشه‌هاي فرش، فراورده‌هاي لبني، پلاستيكي، توريسم و گردشگري مي‌كوشيم مسير توانمندسازي و خودكفايي خانوار تحت حمايت را هموارتر كنيم، اعلام كرد: بايد از ظرفيت خوشه‌هاي صنعتي براي توانمندسازي مددجويان استفاده كرد كه اين امر با همكاري‌هاي همه جانبه كارفرمايان، كارخانه‌داران و صنعتگران استان محقق خواهد شد.

دشتي با بيان اينكه کمیته امداد استان اردبيل آمادگی کامل برای همکاری با خوشه‌ها‌ی صنعتی را دارد، افزود: اميد است با اجراي اين طرح، زنجيره ارزشي توليدات مددجويان تحت حمايت افزايش يابد و به صورت گسترده‌تر در بازارهاي استاني و حتي ساير كشورها به فروش برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =