۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

ایرنا نوشت: رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری امریکا 22 تیرماه به لندن سفر خواهد کرد.

این سفر درحالی برنامه‌ریزی‌شده است که افکار عمومی انگلیس به‌شدت با حضور وی در این کشور مخالف بوده و تاکنون سه سفر قبلی وی به دلیل تظاهرات گسترده مردم شده لغو است.

دیلی میل در گزارشی نوشت: اعلام تاریخ سفر ترامپ به لندن پس از یک ماه مذاکرات طاقت‌فرسا میان مقامات دفتر نخست‌ وزیری و کاخ سفید صورت می‌گیرد.

بنابراین گزارش، ترامپ قرار است پس از شرکت در نشست ناتو در بروکسل در 20 و 21 تیرماه متعاقباً راهی لندن شود.

او در این سفر که در سطح یک سفر کاری صورت خواهد گرفت با نخست ‌وزیر انگلیس دیدار خواهد کرد. هرچند در این نوع سفرها مرسوم نیست که مقامات به دیدار ملکه بروند اما منابع انگلیسی احتمال می‌دهند که ترامپ با ملکه الیزابت دوم و دیگر مقامات سلطنتی دیدار کند.

رئیس ‌جمهوری آمریکا اولین بار قرار بود تابستان گذشته به دعوت رسمی نخست‌ وزیر انگلیس «ترزا می» به لندن سفر کند. با این‌حال اعتراضات داخلی مردم انگلیس در اعلام مخالفت با این دعوت، سبب شد تا سفر وی به پاییز موکول شود. تداوم اعتراضات داخلی مردم انگلیس سبب شد تا این سفر نیز به تعویق افتاده و کاخ سفید در تلاشی دیگر مجبور شد تا سفر ترامپ را از سطح رسمی به کاری و برای بازگشایی سفارت جدید این کشور در لندن در ماه فوریه کاهش دهد.

اما ترامپ کمتر از یک ماه مانده به انجام این سفر با انتشار پیامی در توییتر انصراف خود را اعلام کرد.

بی‌ تردید انتشار این خبر در رسانه‌های انگلیسی، سبب خواهد شد تا نهادهای حقوق بشری و ضدجنگ بار دیگر فعال ‌شده و مخالفت خود را با انجام این سفر از طریق برگزاری تظاهرات در این کشور اعلام کنند.

سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، در کنار تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و بازنشر توییت های ضد اسلامی گروه افراطی اول بریتانیا از جمله دلایلی است که مردم انگلیس تمایلی به سفر وی به کشورشان ندارند.

در این میان صادق خان شهردار لندن و جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس از مخالفان سرسخت سفر او به این کشور هستند.

شهردار لندن در پی عقب‌نشینی ترامپ از سفرش در ماه فوریه گفته بود: رئیس‌ جمهوری آمریکا پیام روشن مردم لندن را دریافت کرد. او متوجه شد که اگر به این شهر سفر کند با تظاهرات گسترده مردم مواجه می‌شود.

با این ‌حال بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس پیش تر با انتشار پیام تندی در توییتر، برای مخالفان ترامپ خط‌ و نشان کشید و گفت: اجازه نخواهیم داد تا تعدادی افراد طوطی صفت رابطه میان دو کشور را به خطر بیندازند.

وی افزود: آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار واحد در انگلیس است اما صادق خان (شهردار لندن) و جرمی کوربین (رهبر حزب کارگر) مصمم هستند که این رابطه حساس را به خطر بیندازند.

خبر سفر احتمالی رئیس‌ جمهوری آمریکا به لندن در حالی منتشر می‌شود که موضع‌گیری اخیر رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی آشکارا حاکی از آن است که مقامات لندن از نزدیکی روابط پاریس - واشنگتن در پی سفر روز گذشته امانوئل مکرون (رئیس‌جمهوری فرانسه) به آمریکا حسادت کرده و به دنبال جلب نظر کاخ سفید هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =