190میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور کشف و جمع آوری شد

ایرنا نوشت : معاوت وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف 190میلیارد ریال کالای قاچاق در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سید محمود نوابی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران برتر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته را 590میلیارد ریال عنوان کرد.
وی ادامه داد: برای تحقق شعار امسال در راستای حمایت از کالای ایرانی باید قاچاق کالا همطراز قاچاق مواد مخدر در صدر توجه قرار گیرد.
نوابی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید کالایی با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا تحقق این هدف میسر شود.
معاوت وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اثرات سوء تحریم ها در وضعیت فعالیت صنایع تاکید کرد: احساس تحریم بودن به جز قوه مجریه باید در سایر قوا نیز ایجاد شود تا همه بصورت یکپارچه وارد عمل شوند.
نوابی تصریح کرد: حال که امکان حمایت های مالی از تولیدکنندگان دشوار به نظر می رسد باید با تکریم و ترفیع جایگاه اجتماعی این قشر از مانع تراشی برای امر تولید کاست.
وی تشکیل 10هزار میلیارد ریال پرونده تخلف از سه هزار و 600 بازرسی وزارت صنعت و معدن و تجارت در سال گذشته را برای مملکت اسلامی ایران ناشایست خواند و افزود: دیدگاه سودجویانه و سوئ استفاده از مصرف کننده باید در کشور ریشه کن شده و این تغییر را باید از خودمان آغاز کنیم .
نوابی در ادامه از عمکرد صدا و سیما در پخش تبلیغات اغوا کننده و اغراق آمیز انتقاد و بیان کرد: صدا و سیما باید به جای این گونه تبلیغات به معرفی کار آفرینان و تولیدکنندگان برتر اهتمام ورزد.
گفتنی است ،  در این آیین که با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور، استاندار و جمعی از مسئولان اقتصادی استان برگزار شد از حدود 25واحد تولیدی برتر، پنج واحد معدنی ، چهار طرح صنعتی نمونه و 2مسئول کنترل کیفی برتر استان تجلیل شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =