مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز: با اجرای طرح انرژی خورشیدی مشکل قطعی برق در آینده حل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز به دستگاه های اجرایی و مراکز خدماتی استان توصیه کرد که با توجه به استمرار قطعی برق، خرید و نصب سیستم های ذخیره برق را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبر آنلاین ، ناصر اسکندری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دراین روزها، گرمای زیاد، سبب افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به شبکه های توزیع انرژی درکشور و استان البرز شده است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق البرز افزود: با این شرایط قطعی و نوسان برق تا زمان کاهش دما در کشور و استان البرز وجود خواهد داشت و بایستی مراکز اداری ، بیمارستانی و خدماتی اقدام به خرید و نصب سیستم های ذخیره برق کنند تا از این طریق مشکلات آنها به حداقل برسد.
ا
سکندری در ادامه گفت: بر اساس دستور العمل ابلاغی دولت این مراکز باید برای خود ژنراتور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همزمان با قطعی برق دراستان البرز تعداد تماس های تلفنی مردم با سامانه 121 استان افزایش 80 درصدی داشته ،اظهار داشت: مهم ترین راه برون رفت از مشکل قطعی برق ، اجرای فراگیر طرح بهره مندی از انرژی خورشیدی است .

او در ادامه گفت: وزارت نیرو برای اجرای گسترده این طرح با مشارکت مردم اعلام آمادگی کرده و مجریان حمایت ویژه خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز بیان داشت : درگام نخست باید برق مورد نیاز معابر ، بوستان ها و سایر مکان های عمومی از انرژی خورشیدی تامین شود.

اسکندری افزود: طبق ابلاغیه دولت، هر سال10 درصد از مصرف برق کشور باید کاسته شود ضمن آنکه 20 درصد تامین برق از طریق انرژی خورشیدی صورت گیرد اما متاسفانه این موضوع تاکنون مورد توجه قرار نگرفته لیکن هر چه سریع تر باید آن را اجرایی کرد.

وی، طول شبکه های توزیع برق البرز را 13 هزار کیلومتراعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از شبکه های برق البرز به کابل خودنگهدار مجهز شده است.

اسکندری تاکید کرد: یکی از ابزارهای جدی که باید دنبال آن بود اصلاح اقتصاد برق است.

وی نیز تعطیلی پنجشنبه ها در استان البرز را برای کاهش مصرف انرژی ضروری دانست وافزود: مسئولان استانی با جدیت برای تحقق این امر تلاش می کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه میانگین رشد مصرف برق استان البرز بالاتر از کشور است، عنوان کرد: رشد مصرف برق در سراسر کشور 6 درصد ولی نرخ افزایش مصرف برق البرزی‌ها 8 درصد بوده و این قطعی برق را هم باید دلیل آن دانست که البرز تازه تاسیس بوده و میزان مهاجرت و رشد ساخت و سازها به افزایش مصرف برق منتهی شده است.

وی نحوه پرداخت خسارات به آسیب دیدگان ناشی از قطعی برق را نیز اعلام کرد و افزود: اگر مشکلاتی از جانبه شرکت توزیع برق استان البرز باشد یا خسارت بر اثر افزایش ولتاژ و نوسان برق بوده است، خسارت دیدگان با اسناد مربوطه به مراکز برق استان مراجعه کرده و با بررسی صورت گرفته در صورت صحت خلل در شبکه برق پرونده تکمیل می‌شود، که از دو طریق شرکت توزیع و بیمه‌ها مبالغ پرداخت می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =