قطعی برق در البرز تا ۲ هفته آینده ادامه دارد

تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: قطعی‌های برق تا فروکش کردن دمای ماندگار هوا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده برق به شرایط عادی بازگردد.

ناصر اسکندری با اشاره به مشکلات قطع برق در استان البرز در پاسخ به سوالی که قطعی‌های برق تا چه مدت ادامه دارد، اظهار داشت: قطعی‌های برق تا فروکش کردن دمای ماندگار هوا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده برق به شرایط عادی بازگردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز افزود: افزایش دما تنها برای استان البرز و کشور نیست بلکه کشورهایی مانند فرانسه، آذربایجان و عراق نیز درگیر افزایش دما و قطعی برق هستند.

وی با بیان اینکه افزایش دما در تمام نواحی مختلف جهان وجود دارد، ادامه داد: دقیقا افزایش دما با رشد مصرف برق رابطه مستقیم دارد.
اسکندری با تاکید بر اینکه به ازای افزایش هر یک درجه دما از 28 درجه به بالا، هزار و 500 مگاوات بار به شبکه سراسری برق اضافه می‌شود، گفت: استان البرز در اوج مصرف هزار و 300 مگاوات برق مصرف می‌کند که نشان می‌دهد عدد اضافه بار به سیستم برق بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه یک درجه افزایش دما بیش از مصرف برق استان البرز به ظرفیت سیستم برق بار اضافه می‌کند، تصریح کرد: افزایش دما خطر پذیری شبکه برق را بالا می‌برد و آسیب‌هایی مانند سوختگی ترانس و کابل‌ها را به همراه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =