خط پایان بر مسابقه افزایش قیمت خانه در شیراز

«خبرجنوب» نوشت: رییس اتحادیه املاک شیراز از اجرای طرح منطقه بندی برای قیمت گذاری رهن، اجازه و همچنین خرید و فروش ملک در شیراز خبر داد.

محمدقاسم تابنده ماه با اشاره به افزايش قيمت ملك در چند مدت اخير در شيراز، گفت: بخشي از اين معضل به نبود مرجعي براي قيمت گذاري برمي گردد، خلائي كه باعث شده تا صاحبخانه ها هر قيمتي كه مايل بودند بدون رعايت هرگونه ضابطه اي، برروي املاك خود بگذارند كه اين امر، آشفتگي بازار مسكن را درپي داشته است.
تابنده ماه بيان داشت: در جلسه اي كه با حضور مديركل بازرسي استانداري فارس برگزار شد، مقرر گرديد طرح پيشنهادي اتحاديه املاك درخصوص كنترل قيمت هاي رهن، اجاره و خريد و فروش واحدهاي مسكوني در شيراز به مرحله اجرا درآيد.
رئيس اتحاديه املاك شيراز اضافه كرد: به موجب اين طرح، قيمت ها توسط كارشناسان خبره اتحاديه املاك در 50 نقطه شيراز تعيين و ابلاغ مي شود و هيچ مالكي قادر نخواهد بود قيمت ها را به تنهايي تعيين و اضافه كند.
وي همچنين درخصوص تنظيم قرارداد معاملات پيش فروش واحدهاي مسكوني بين سازندگان و خريداران، گفت: فرمت هاي اين قراردادها در دفاتر مشاورين املاك موجود است و طرفين معامله بايد بعد از تنظيم قرارداد و صدور كد رهگيري، در كمترين زمان جهت تنظيم سند رسمي به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كنند.
وي يادآور شد: مركز داوري اتحاديه املاك جهت حل و فصل اختلافات بين طرفين معامله اعم از خريدار و فروشنده، مالك و مستاجر و نيز در قراردادهاي پيش فروش آماده است به جاي ارجاع موارد اختلافي به دادگاه ها، در كمترين زمان در محل فوق به اختلافات به وجود آمده رسيدگي كند و راي قطعي صادر نمايد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =